قیمت چوب راش

 برای پوشش فضاهای خارجی ساختمان مانند پله خرپشته ، راه پله ، پله منتهی به پشت بام  و همینطور محیط های داخلی تجاری یا اداری که رفت و امد زیاد دارند و احتیاج به شسشتو می باشد مناسب هست . متریال چوب پلاست ترکیبی از چوب و پلاستیک (60درصد براده چوب ،25 درصد پلی اتیلن و مابقی رنگ و افزودنی) می باشد که در مقابل افتاب ، گرما و سرما و رطوبت کاملا مقاوم می باشد و نیاز به هیچگونه نگهداری اعم از رنگ و روغن ندارد .  

این متریال به علت پلیمر درون ان دارای انبساط و انقباض می باشد و به همین دلیل حتما بایستی با زیرسازی فلزی نصب بشود .

 

پروفیل های چوب پلاست استفاده شده برای کفپوش پله

کفپوش پله چوب پلاست
کفپوش پله چوب پلاست 7 سانتی

قرنیز 7 سانتی مناسب برای استفاده در کناره پله

عکس اجرا شده کفپوش پله چوب پلاست

مرتب سازی

مشاهده محصولات بیشتر

  قیمت چوب راش

قیمت چوب راش

وسایل چوبی سال هاست که از طرفداران زیادی برخوردار می باشد و وسایل مورد نیاز آن مدت هاست که جای خود را در میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان باز کرده است و به همین علت می باشد که مهم است در ساخت وسایل چوبی مواد اولیه با کیفیت و بهترین نوع چوب به کار گرفته شود که با توجه به این ویژگی ها چوب راش یکی از بهترین گزینه های پیش روی ما خواهد شد. با این وجود در زمان انتخاب این چوب به عنوان ماده اولیه و اصلی کسب اطلاعات در مورد قیمت چوب راش نیز حائز اهمیت می باشد.

ما در این مطلب قصد داریم تا در مورد قیمت چوب راش در هر ورقه و این چوب اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهیم پس این صفحه را به هیچ عنوان از دست ندهید. شما نه تنها می توانید در این مطلب به اطلاعات دقیق در مورد چوب راش دست پیدا کنید بلکه قیمت دقیق و روز چوب راش را نیز در اختیار خواهید داشت.

قیمت چوب راش از چه عواملی تاثیر می گیرد ؟

در دنیا چوب راش از قسمت ها و کشور های بسیار زیادی برداشت می شود که هر کدام بر اساس این فاکتور ها قیمت آن تعیین می شود :

  • قیمت ارز آن کشور در ایران که باعث می شود هزینه خریداری هر ورقه آن توسط کشور ما متفاوت باشد.
  • محل قرار گیری آن کشور که با ایران چقدر فاصله داشته باشد چرا که در هزینه حمل و نقل آن به ایران چقدر شود.
  • خام باشد یا در محیط کارخانه دچار تغییراتی شده باشد که در این صورت هزینه ارزش افزوده نیز محاسبه می شود و قیمت چوب راش بالا تر می رود.
  • منبع واردات چوب که آیا در فصل واردات با فراوانی چوب راش رو به رو هستند یا کمیابی ورقه های آن !
  • وضعیت بازار چوب راش که طبیعتا که اگر خریداران زیادی داشته باشد قیمت بالاتر و اگر خریداران کمی داشته باشد قیمت چوب را ارزان تر می کند.
  • آب و هوا و فصل برداشت چوب و واردات آن چرا که آب و هوا نا مناسب در برداشت چوب و حمل و نقل آن خلل وارد می کند که باعث کمیابی و بالا رفتن قیمت می شود.
  • تحریم های موجود در ایران که باعث می شود برای واردات هزینه های بیشتری متحمل شود.

معمولا در اینجا بحث کیفیت مطرح نمی شود چرا که چوب راش از یک حداقل کیفیتی برخوردار می باشد و ویژگی های مشخصی در کل دنیا دارد. با این وجود برخی از چوب های راش از گره کمتری برخوردار می باشد که باعث می شود که کار نهایی زیبا تر و شیک تر شود و در نقطه مقابل برخی از الوار های چوب راش در هر ورقه از گره های بیشتری برخوردار می باشند که باعث می شود سطح هر ورقه ناهموار تر باشد شاید کار کردن با آن کمی سخت تر گردد.

این عوامل بر قیمت چوب راش تاثیر دارد. اما باید در نظر داشته باشید که برخی از این عوامل منوط به وارداتی بودن چوب راش می باشد و اگر از منابع داخلی تولید شود طبیعتا هزینه کمتری خواهد داشت. اما از آنجایی که با توجه به محدودیت بهره برداری از چوب های داخل کشور اگر کل نیاز کشور از منابع داخلی تامین شود با کمیابی چوب راش رو به رو خواهیم بود که بدون شک در قیمت چوب راش تاثیر منفی خواهد داشت و باعث افزایش قیمت آن می شود.

به همین علت چوب راش داخل ایران هم از کشور های دیگر تامین می شود و هم از منابع داخلی و به همین علت فاکتور های بالا بدون شک در قیمت چوب راش تاثیر دارد.

قیمت چوب راش

چوب راش و منابع تامین کننده آن

به طور کلی هر کجا که بافت جنگلی داشته باشد می توان چوب راش را از آن تامین کرد که این کشور ها بر این قسم می باشند :

  • اروپا
  • آمریکا
  • ژاپن
  • ژاپنی آبی (نوعی چوب که با مورد بالا متفاوت می باشد)
  • چین
  • جنوب چین
  • تایوان
  • کریمه‌
  • شرق
  • راش درخشان
  • راش مکزیک
  • گرجستان
  • ترکیه

البته بدیهی است که به علت عواملی مانند تحریم و قیمت ارز ایران از برخی از این کشور ها چوب وارد نمی کند اگر هم واردات محدودی داشته باشد قیمت چوب راش آن بسیار بالا است. به همین علت ما از کشور هایی که هزینه واردات چوب راش کمی پایین تر می باشد این الوار را تهیه می کنیم تا خریداران با توجه به قیمت بتوانند آن را تهیه کنند و در بازار مشتریان خود را حفظ نمایند.

قیمت چوب راش

قیمت چوب راش موجود در ایران

در ایران چوب های راش از سه منبع تهیه می شود که هر کدام را بسته به قیمت آن برسی می کنیم و قیمت چوب راش در هر کدام را مورد برسی قرار خواهیم داد :

قیمت چوب راش مازندران

چوب راش مازندران در ایران برداشت می شود از جنگل های مازندران برداشت می شود و انتظار می رود که قیمت چوب راش مازندران از قیمت بهتری برخوردار باشد. اما در سال های گذشته با توچه به حفظ محیط زیست و اکو سیستم محدودیت هایی در خصوص برداشت از چوب های مازندران وضع کرده است که نمی توان کل چوب کشور را از این منبع تامین کرد چرا که هم کمیابی می شود و در نهایت قیمت چوب مازندران راش به قیمت چوب وارداتی آن می رسد.

این موضوع باعث می شود که از کشور های ترکیه و گرجستان نیز این چوب وارد شود که قیمت آن را در ادامه برسی می کنیم.

قیمت چوب راش گرجستان

گرجستان از کشور هایی می باشد که امکان واردات بدون تحریم از آن برای ایران وجود دارد و قیمت چوب راش گرجستان در ایران به قدری بالا نمی باشد که امکان تهیه آن نباشد. باید در نظر داشته باشید که چوب راش گرجستان از کیفیت خوبی برخوردار است و ورقه های آن صاف و یک دست می باشد که در نهایت موجب می شود تا کار نهایی که به کمک چوب راش ساخته می شود از زیبایی قابل قبولی برخوردار باشد.

قیمت چوب راش

قیمت چوب راش ترکیه

ترکیه از دیگر کشور هایی می باشد که امکان واردات چوب راش با قیمت مناسب در آن وجود دارد و شما می توانید از محصولات آن خریداری کنید. به طور کلی قیمت چوب راش ترکیه مناسب می باشد و همچنین کیفیت آن نیز خوب می باشد و کار نهایی از زیبایی قابل قبولی برخوردار می باشد. این شمایید که بر اساس کیفیت و قیمت می توانید از بین این چوب بهترین آن را انتخاب کنید.

سوالات متداول در خصوص قیمت چوب راش

در ادامه می توانید برخی از سوالات خود را پاسخ دهید.

کدام چوب راش گران تر است ؟

به طور دقیق نمی توان گفت که قیمت چوب راش گرجستان یا مازندارن و یا ترکیه گران تر می شود. چرا که نه تنها این محصولات از مواردی مانند نوسانات ارز تاثیر می گیرد و رابطه دو کشور در قیمت این چوب تاثیر دارد بلکه هر کدام بر روی دیگری تاثیر دارند. برای مثال اگر واردات چوب راش ترکیه کم شود طبیعتا قیمت چوب راش گرجستان و ورقه های مازندران افزایش پیدا می کند و این رابطه در مورد هر کدام از این ورقه های چوب و قیمت آن صادق می شود.

کیفیت کدام چوب راش بهتر است ؟

چوب راش گرجستان را می توان از نظر کیفی در رتبه اول قرار داد البته به شرط آن که چوب های راش از کشور هایی که فوقا به شما معرفی کردیم در ایران وجود نداشته باشد.

از کجا به مقایسه قیمت چوب راش بپردازیم ؟

سایت چوبست بدون شک یکی از بهترین مکان هایی است که به شما امکان مقایسه قیمت چوب راش موجود در ایران را می دهد معرفی کرد. شما می توانید به کمک این سایت به کسب این اطلاعات بپردازید و البته به کمک مشاوره رایگان با این گروه اطلاعات دقیق تری نیز پیدا کنید.

خرید چوب راش را از کجا انجام دهیم ؟

چوبست این امکان را برای شما میسر کرده است تا با بهترین قیمت چوب راش با کیفیت ترین محصولات را تهیه کنید پس اگر به دنبال یک فروشگاه خوب برای خرید چوب راش می گردید با چوبست تماس بگیرید و اطلاعات مورد نظر خود را به دست بیاورید.

خوب است بدانید که امکان مشاوره رایگان با ما برای خرید چوب راش امکان پذیر است پس با ما تماس بگیرید و ضمن اطلاعات در مورد قیمت چوب راش در مورد سایر ابهامات خود نیز با مشاوران ما مشورت لازم را انجام دهید.

امیدواریم از این صفحه نهایت استفاده را برده باشید.

چوبست سایتی مرجع است که برای اولین بار در ایران به صورت کاملا تخصصی دو بازار چوب پلاست و ترموود  را هدف گرفته است. هدف مجموعه انتخاب راحتتر کاربر و همینطور رقابت عادلانه بین تمامی شرکت های مرتبط با این حوزه است. در سال های اخیر، با توجه به افزایش عرضه بازار و ظهور شرکت های جدید، لزوم مقایسه قیمت و نوع پروفیل های موردنیاز مشتریان بیشتر از همیشه احساس می گردد در همین راستا برآن شدیم تا با ایجاد سایتی مرجع و کامل ،پل ارتباطی بین کاربر و شرکت های تامین کننده باشیم و واسطه های غیر را حذف نماییم.

راه های ارتباطی
نماد اعتماد
دروازه پرداخت معتبر

© تمامی حقوق این وبسایت متعلق به چوبست می باشد. طراحی سایت و سئو توسط لومین

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.