مقالات

کاربرد چوب پلاست

کاربرد چوب پلاست
Rate this post

یکی از جدید ترین و پر کاربرد ترین محصولاتی که امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است چوب پلاست می باشد که این استقبال قابل توجه از این محصول بدون شک به علت کاربرد و مزایای این مجصول است. ما در این مطلب قصد داریم تا در خصوص کاربرد چوب پلاست و مزایای آن اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهیم که چرا باید این محصول را خریداری نمایید.  چرا باید چوب پلاست بخریم ؟

با ما برای کسب اطلاعات در خصوص کاربرد چوب پلاست همراه باشید.

چوب پلاست چیست ؟

چوب پلاست یک کامپوزیت پر استفاده می باشد که از دو محصول چوب و پلاستیک ساخته شده است و از این رو نیمی از ویژگی های چوب و نیمی از ویژگی های پلاستیک را دارا می باشد. البته که از کامپوزیت خام این محصول برای ساخت انواع محصولات دیگر مانند سقف کاذب ، سقف ، کف پوش ، تایل چوبی و … استفاده می شود و به همین علت است که کاربرد چوب پلاست قابل توجه می باشد و بسیار بالا می باشد.

جنس چوب پلاست چیست ؟

همانطور که گفتیم چوب پلاست از دو متریال چوب و پلاستیک ساخته می شود. اما جنس چوب و پلاستیک چیست ؟ چوبی که در این محصول به کار گرفته می شود از خورده چوب ها گرفته می شود و معمولا خورده چوب ها یا به اصطلاح پودر چوب از درخت کاج گرفته می شود. همچنین پلاستیک آن نیز از پلیمر هایی به کار گرفته می شود که چسبندگی زیادی دارد و می تواند ذرات چوب را به خوبی به هم بچسباند.

در ادامه در خصوص کاربرد چوب پلاست دقیق تر توضیح خواهیم داد.

کاربرد چوب پلاست

کاربرد چوب پلاست

البته باید بدانید که کاربرد چوب پلاست محدود به این موارد نمی باشد و شما با مشورت با یک طراح داخلی می توانید به خوبی از این محصول در تمامی قسمت هایی که نیاز می باشد استفاده کنید. اما در هر صورت ادامه این مطلب می تواند ایده های جذابی در این خصوص ارائه کند پس همراه ما باشید :

کاربرد چوب پلاست در دکوراسیون داخلی

ابتدا باید بدانید که این محصول به علت کیفیت بالا و زیبایی قابل توجهی که دارد در دکوراسیون داخلی کاربرد زیادی دارد چرا که هر چقدر هم که از آن ها استفاده کنید به سادگی خراب نمی شود و مقاومت قابل توجهی دارد . از این رو از کاربرد چوب پلاست در تمامی موارد زیر که مربوط به دکوراسیون داخلی قابل ذکر است :

  1. کف سازی : چوب پلاست از تنوع بالایی برخوردار می باشد و از این رو با انواع وسایل داخلی خانه شما ست می شود. علاوه بر آن قیمت مناسب این محصول و نصب آسان آن موجب می باشد که استفاده از کف چوب پلاست چه به صورت تایل باشد و چه به صورت کفپوش یک انتخاب مناسب باشد.
  2. بازسازی سقف : چوب پلاست از وزن سبکی برخوردار می باشد و از این رو شما می توانید در ساخت سقف کاذب و سقف عادی از این محصول استفاده نمایید و بهره مند شوید.
  3. دیوار پوش : نصب آسان این محصول و همچنین وزن سبکی که از آن برخوردار می باشد ساخت انواع دیوارپوش چوبی با استفاده از چوب پلاست را میسر می کند که شما می توانید به سادگی از آن ها استفاده کنید.
  4. تجهیزات چوب پلاست : در آخر از چوب پلاست می توانید در ساخت تجهیزات داخلی مانند تجهیزات آشپزخانه نیز به کار می رود و از این رو شما می توانید مجموعه ای کامل از دکوراسیون داخلی خود را به کمک این کامپوزیت بسازید.

این محصولات هم به صورت آماده قابل خریداری می باشند و هم شما می توانید از پیش آن ها را سفارش دهید.

کاربرد چوب پلاست در دکوراسیون خارجی

خوب است بدانید که چوب پلاست به علت پلاستیکی بودن قابلیت ضد آب بودن نیز دارد و در مقابل گرد و غبار نیز مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد. از این روست که انتخاب کاربرد چوب پلاست در نمای خارجی بسیار مناسب می باشد و می تواند یکی از انتخاب مناسب شما باشد البته اگر به دکوراسیون چوبی علاقه دارید.

نماپوش

امروزه بسیاری از ساختمان ها به صورت سر تا پایی چوبی می باشند و در بسیاری از آن ها چوب پلاست استفاده شده است. از این روست که شما می توانید در نمای بیرونی ساختمان به سادگی از این محصول استفاده نمایید.

قیمت سقف کاذب چوبی

کف سازی

معمولا کف سازی در خارج از خانه کاری دشوار می باشد اما خوب است بدانید که چوب پلاست این کار را برای شما ممکن کرده است. مقاومت در برابر حرارت ، اشعه خورشید ، رطوبت و البته گرد و خاک باعث می شود که شما بتوانید برای کف سازی محیط های زیر به سادگی از این محصول استفاده کنید که از اصلی ترین کاربرد چوب پلاست علی الخصوص در کشور ما می باشد. شما از این محصول می توانید برای کف سازی انواع محیط های زیر استفاده کنید :

  1. استخر
  2. روف گاردن
  3. بالکن
  4. سقف خانه
  5. و…

کاربرد چوب پلاست

تجهیزات

البته که از کاربرد چوب پلاست می توان در ساختار خارجی خانه نیز استفاده کرد البته باید در نظر داشته باشید که منظور از تجهیزات موارد بسیار وسیعی می باشد که به این شرح است :

  • فلاور باکس
  • نیمکت
  • آلاچیق
  • پرگولا
  • سطل زباله
  • و…

کاربرد چوب پلاست

این محصولات هم به صورت آماده موجود می باشند و هم می توانید به صورت سفارشی آن هارا خریداری کنید که کاملا باب میل و سلیقه شما باشد.

مزایا چوب پلاست چیست ؟

فوقا به طور کامل در خصوص کاربرد چوب پلاست اطلاعات مورد نظر شما را در اختیارتان قرار داده ایم البته که کاربرد این محصولات تماما به مزایایی می باشد که از آن برخوردار است و مهم ترین این مزایای به این شرح می باشد :

  1. چوب پلاست به علت پلاستیکی بودن کاملا ضد آب و ضد گرد و غبار است.
  2. نور خورشید رنگ چوب پلاست را تغییر نمی دهد.
  3. این محصول با طبیعت سازگار است چرا که از خورده چوب در ساخت آن استفاده می شود.
  4. این محصول از قیمت مناسبی برخوردار می باشد چرا که مواد اولیه آن ارزان تر است.
  5. چوب پلاست از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشد.
  6. چوب پلاست در هر جایی در دسترس می باشد و شما به سادگی می توانید آن را خریداری کنید.

با توجه به این مزایای است که بدون شک کاربرد چوب پلاست مورد توجه شما و هر کس دیگری قرار میگیرد پس حتما در زمینه دکوراسیون داخلی به این محصول نیز فکر کنید.

کاربرد چوب پلاست

قیمت چوب پلاست

همانطور که فوقا گفتیم قیمت چوب پلاست به نسبت بهتر می باشد و به صرفه تر است که همین مورد کاربرد چوب پلاست را بالاتر می برد. اما قطعا این قیمت این شک را در شما ایجاد می کند که این محصول از کیفیت لازم برخوردار نمی باشد. اما به هیچ عنوان چنین نیست. قیمت چوب پلاست به علت ارزان بودن مواد اولیه است و نه کیفیت آن ! در حقیقت بدیهی است که خورده چوب از چوب خام یک دست ارزان تر می باشد و پلاستیک نیز به علت فراوانی قیمت بهتری دارد و از این رو چوب پلاست از قیمت پایین تری برخوردار می باشد.

شما می توانید در خصوص کسب اطلاعات در مورد قیمت چوب پلاست بر روی لینک رو به رو کلیک کنید و به کسب اطلاعات لازم بپردازید : قیمت چوب پلاست

خوب است بدانید که شما از طریق لینک بالا می توانید به خرید این محصول در تنوع بالا و برند های مختلف نیز بپردازید.

سخن آخر کاربرد چوب پلاست

ما در این مطلب سعی کردیم تا تمامی اطلاعات مورد نظر شما را در مورد کاربرد چوب پلاست بیان کنیم. اما فراموش نکنید که بخشی از کاربرد چوب پلاست مربوط به تصمیم و انتخاب شما برای ساخت دکوراسیون داخلی است و بخشی دیگر مربوط به طراحان داخلی می باشد که بدون شک می توانند پیشنهاد های جذاب تری را در خصوص کاربرد این محصول به شما ارائه کنند. از این روست که پیشنهاد می کنیم ضمن برسی این مطلب با یک طراح داخلی نیز در خصوص کاربرد های چوب پلاست مشورت کنید.

در آخر امیدواریم این مطلب در مورد کاربرد ها و مزایای چوب پلاست کافی بوده باشد و از آن نهایت استفاده را برده باشید.

قیمت چوب پلاست چقدر می باشد ؟

در این مطلب در خصوص قیمت چوب پلاست به کسب اطلاعات لازم بپردازید.

آیا چوب پلاست برای محیط مرطوب مناسب است ؟

بله بدون شک از مهم ترین کاربرد چوب پلاست قابلیت استفاده در محیط های کاملا مرطوب مانند استخر می باشد.

از کجا چوب پلاست بخریم ؟

به کمک این صفحه می توانید این محصول را به سادگی خریداری کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *