دسته‌بندی نشده

کاربرد چوب ترموود چیست؟

کاربرد چوب ترموود چیست؟
Rate this post

کاربرد چوب ترموود چیست؟ دلیل کاربرد چوب ترموود چیست؟ انواع کاربرد چوب ترموود چیست؟ بیشترین کاربرد چوب ترموود چیست؟

امروزه ترمو جز پرکاربرد ترین متریال‌ها در صنعت ساختمان سازی به شمار می‌رود که طرفداران زیادی پیدا کرده. کاربرد چوب ترمو در بخش‌های مختلفی از ساختمان چه داخلی و چه خارجی سبب جذابیت و بسیاری مزایای دیگر خواهد شد.

ماندگاری بالا و مقاومت در برابر  تغییر رنگ و حشراتی مثل موریانه چاز ویژگی‌های مهم ترمو است که سبب افزایش روزافزون کاربرد چوب ترمو شده است.

چوب ترمو چیست؟

شاید برایتان جالب باشد تا بیشتر درباره پیدایش ترمو، روش ساخت و کاربرد آن بدانید در ادامه به تمام این موارد پرداخته خواهد شد. اوایل ورود چوب ترمو به ایران و بازار به عنوان چوب فنلاندی شناخته می‌شد گراکه از کشور فنلاند وارد می‌شد. فنلاند زادگاه ترمووود می‌باشد و مثل هر محصول دیگری که با کیفیت ترین نخسه‌اش در زادگاهش موجود می‌باشد، مرغوب ترین و بیشترین ترمووود هم در فنلاند یافت می‌شود و به خاطر بکار بردن تکنولوژی و روش‌های بروز جهت تولید و نگهداری ترموود طبق استانداردهای جهانی، به بزرگ ترین تولید کننده و صادر کننده ترموود در جهان تبدیل شده است. البته که در ایران نیز تولید کننده‌های ترموود وجود دارند که در رقابت با شرکت‌های تولیدی خارجی و فنلاندی هستند.

برای درک بهتر اینکه کاربرد چوب ترموود چیست باید با خواص آن آشنا شوید. واضح است که چوب در طبیعت موجود است اما خاصیت چوب‌ها با یکدیگر متفاوت بوده در نتیجه از همه چوب‌ها نمی‌توان برای تولید ترمو استفاده کرد. چوب ترمو ،  از چوب درخت زبان گنجشک و درخت کاج در کشور فنلاند تهیه می‌شود. قطعا این چوب‌ها به تنهایی دارای خواصی که بالاتر درباره ویژگی‌های ترموود گفتیم نیستند پس باید طبق یک فرآیندی دارای آن خواص شوند. در طی روش های حرارتی پیشرفته و به اصطلاح ترمو کردن، بسیاری از معایب چوب طبیعی همانند پوسیدگی ، تغییر رنگ و تورم را نداشت را از چوب می‌گیرند و خواص جدید به آن می‌دهند. در ادامه این فرآیند را مرور می‌کنیم؛

دلیل مقاوت ترمو چیست؟ استفاده از سیستم حرارتی برای فرآوری چوب، سبب جلوگیری از آسیب پذیری در برابر کپک و قارچ می‌شود در نتیجه ترمو مقاوم تر از چوب معمولی خواهد شد.

در فرآیند تولید ترمو بعد از برش چوب، آن را تا دمای 230 درجه به مدت 96 ساعت حرارت می دهند. نقش بخار در این فرآیند به عنوان گاز محافظ  برای جلوگیری از شکافتن چوب خواهد بود. تولید این چوب به  روش حرارتی و بدون استفاده از از مواد شیمیایی سبب ضد آب و ضد اشعه فرابنفش خورشید شدن آن می‌شود این ، طول عمر آن را افزایش خواهد داد.

رنگ چوب ترمو

رنگ چوب ترمو

تنوع همیشه در جلب رضایت مشتری موثر بوده است بخصوص تنوع رنگ در ترمو که سبب انعطاف پذیری این چوب برای سلایق مختلف و بالا رفتن طرفداران کاربردش شده است. تولید کنندگان این نوع چوب با استفاده از بروزترین تکنولوژی‌ها رنگ‌های مخصوص چوب تولید نموده و برای ترمووود استفاده می‌کنند. اگر هنوز برایتان سوال است که کاربرد چوب ترموود چیست ، بعد از دیدن تنوع رنگی آن دوست دارید هر طور شده در فضاهای‌تان از آن استفاده کنید.

وقتی صحبت از تنوع رنگی می‌شود شاید نهایتا 20 رنگ به ذهنتان خطور کند اما جالب است بدانید که تنوع رنگی ترموود بیش از 80 رنگ است😮😍

این تعداد رنگ بر اساس کد رنگی‌شان مشخص شده اند و مصرف کنندگان می‌توانند برحسب نیاز و سلیقه‌شان کد رنگی مدنظرشان را به فروشنده بگویند و تا خریدی مطلوب و آزادانه را تجربه کنند.

کاربرد چوب ترموود چیست؟

کاربرد چوب ترموود چیست؟

کیفیت بالا، خواص منحصر بفرد، تنوع رنگی بالا، تنوع ابعادی بالا و… سبب بالا بودن کاربرد چوب ترمو شده است. تا به اینجا از پرکاربرد بودن این محصول در عصر امروز و ساختمان صحبت شد اما از کاربردهای آن نام برده نشد؛ در اینجا به برخی از کاربردهای شاخص ترموود اشاره خواهد شد:

  • دکوراسیون داخلی
  • روف گاردن 
  • ساخت آلاچیق و سایه‌بان
  • کفپوش چوبی در فضای باز و بسته
  • ساخت پروفیل‌های درب و پنجره
  • ساخت قرنیز
  • ساخت راه پله و پله
  • ساخت سونا و استخر 
  • نمای ساختمان
  • سازه های زیرکار چوبی
  • ساخت مبلمان
  • پارتیشن های جدا کننده
  • عایق صوتی

مزایای استفاده از چوب ترموود

مزایای استفاده از چوب ترموود

چوب ترمو یکی از چوب های ایده‌آل با مزایا و قابلیت های فراوانی است که سبب تفاوت ترموود با چوب‌های دیگر شده است. فرآیند ترمو کردن چوب (حرارت دادن) سبب اضافه شدن یک سری ویژگی‌ها به آن می‌شود که آن را از چوب معمولی و سایر فرآورده‌های چوبی متمایز کرده. هنوز سوال شما این است که کاربرد چوب ترموود چیست؟ در ادامه به مزایایی که سبب کاربرد چوب ترمو شده است اشاره خواهد شد تا سوالتان برطرف شود:

  • مقاومت بالا در برابر پوسیدگی در شرایط آب و هوایی مختلف
  • طول عمر و ماندگاری بالا نسبت به چوب های معمولی مقاومت بالا در مقابل تغییر شکل و اندازه
  • مقاوم در مقابل حشرات آفت چوب ، انواع قارچ ، کپک ها
  • رنگ یکنواخت در همه سطح چوب، سبب زیبایی بیشتر آن می‌شود
  • فرآیند تولید بدون استفاده از مواد شیمیایی که سبب حفظ بافت طبیعی چوب خالص می‌شود
  • عایق در برابر گرما و سرما
  • سبک وزن نسبت به چوب و سایر فرآورده‌های چوبی

عایق گرما و سرما : سرعت گرما چه در چوب طبیعی و چه در چوب فرآوری شده با اختلاف کمتر از فلزات می‌باشد. همین نکته سبب کاربرد چوب در معماری مناطق و اقلیم‌های مختلف کشورها شده است. چوب همیشه در صنعت ساختمان سازی حضور پررنگی داشته است و حالا محصولات فرآوری شده چوب به این کاربردها افزوده‌اند.

به عنوان مثال؛ ساخت خانه ، دستگیره ابزارهای مختلف و پوشش دیوارها ، سقفها و کف و انواع لوازم منزل از جمله کاربردهای چوب است که در بافت‌های قدیمی مشاهده می‌شود.

عایق صوتی : استفاده از متریال چوب در خیلی موارد به خاطر عایق صوتی بودن آن است که از این نظر می‌توان گفت چوب در شرایط ایده‌آلی قرار دارد. جذب اکو صدا و عایق صوتی بودن چوب سبب کاربرد آن در ساخت سازهای موسیقی و سالن های کنسرت شده است.

عایق الکتریکی : چوب هادی الکتریکی نمی‌باشد. الکتریسیته ساکن ، برای انسان‌ها عاملی خطرناک است و  در موادی مانند آهن ، پلاستیک و سایر مواد موجود می‌باشد. چوب هم به خاطر نداشتن الکتریسیته ساکن از نظر سلامت انسان در اولویت سایر متریال های ساختمانی می‌باشد.

مقاومت : مقاومت بالا در متریال‌های سنگین بیشتر به چشم می‌خورد از این جهت چوب، به نسبت وزن کمش در قیاس با سایر مواد از استحکام بالایی برخوردار می‌باشد.

ظاهر و نگهداری آسان : مصالح زیبای زیادی وجود دارند که در نما و  طراحی داخلی استفاده می‌شوند اما عمر کوتاهی دارند یا شرایط سخت نگهداری آنها سبب دلسرد شدن از ماندگاری شان و در نهایت از بین رفتن زیبایی و جذابیت‌شان خواهد شد. در واقع چوب با گذشت زمان عتیقه نیز می شود و اگر ظاهر عتیقه و پتینه چوب مورد سلیقه شما نبود می‌توانید آن را با کمی هزینه و مرمت به وضعیت قبلی‌اش بازگزدانید.

تنوع : در جهان بیش از 5000 نوع چوب وجود دارد که همه اینها خصوصیات فنی و ظاهری مختلفی از هم دارند ، بنابراین استفاده از این متریال در هر شرایط آب و هوایی ، برای هر نوع نیاز و برای هر نوع سلیقه امکان پذیر است.

تزئینی : بالاتر بسیاری از ویژگی‌های فنی و سازه‌ای چوب عنوان شد اما لازم است بدانید که  چوب متریالی تزئینی ، تسکین دهنده و پرانرژی در دکوراسیون منزل است که با سلیقه بیشتر افراد هم خوانی دارد.

قیمت هر متر مربع ترمو چوب چگونه محاسبه می شود؟

قیمت هر متر مربع ترمو چوب چگونه محاسبه می شود؟

درباره ترمود، مزایای ترمود کاربرد چوب ترمو و… خواندید حالا باید درباره قیمت ترموود بدانید. قیمت ترمو بر حسب مترمربع تعیین می‌شود. ترمو به دلیل کاربردهای متفاوتی که دارد، در اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شود و این ابعاد اندازه‌ی متفاوت بر قیمت آن تاثیر گذار خواهد بود. لازم به ذکر است که با افزایش ضخامت ترموود هزینه اجرای آن نیز افزایش خواهد یافت.

خرید چوب ترمو از چوبست

حالا که پاسخ سوال کاربرد چوب ترموود چیست؟ را درک کردید و از قیمت ترمو مطلع شدید، وقت خرید ترموود است. مثل هر محصول پرفروش دیگری، تولید کننده و عرضه‌ کننده‌های بسیاری برای ترمووود وجود دارد اما همه آن‌ها نمی‌توانند نیازهای شما را برآورده کنند و محصولی باکیفیت به شما تحویل دهند پس لازم است به سراغ تولید کننده و عرضه‌ کننده‌ای معتبر بروید. در میان این همه رقین نام چوبست به عنوان تولید کننده‌ای منصف با بروزترین تجهیزات و متخصصان می‌درخشد.

جهت خرید تک و عمده ترمود می‌توانید از طریق تماس تلفنی ، سفارش حضوی یا سفارش آنلاین اقدام کنید و خریدی مطمئن داشته باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *