مقالات, ایده ها

نمای ساختمان ساده

نمای ساختمان ساده
Rate this post

بهترین نمای ساختمان ساده:

با پیشرفت تکنولوژی و تولید متریال های متنوع، ایجاد نمای ساختمان ساده و ارزان سخت شده است. با بروز مشکلات اقتصادی و قیمت های سر به فلک کشیده، کارفرمایان به دنبال طراحی و اجرا نمای ساختمان ساده و شیک با هزینه بهینه و در عین حال مقاوم هستند، از این رو طراحان همواره باید بتوانند طرح نمای خانه ساده و ارزان را با متدهای جدید ارائه دهند.

هر یک از متریال های نمای ساختمان دارای ارزش و هزینه خاصی هستند، برای مثال یک نمای ساختمان ساده با یک نمای سنگی قطعا تفاوت قیمتی بسیار بالایی خواهد داشت. با این حال ارزان ترین و ساده ترین نمای ساختمان به نمای سیمانی، تعلق می گیرد.

برای مثال در یک نمای ساختمان کلاسیک که با سنگ درست شده است می توانید از سیمان و یا متریال های پیش ساخته استفاده نمایید، در این صورت می‌توانید نمای ساختمان ساده و شیک را با متریال‌های ارزان طراحی و اجرایی کنید.

و می توانید برای زیباتر کردن خانه خود از کفپوش چوب پلاست یا ترموود استفاده کنید، بدین جهت کافیست برای تهیه ترموود ارزان یا چوب پلاست بر روی لینک های مربوطه کلیک نمایید.

شرکت چوبست  در راستای خدمات خود با سابقه چندین ساله ای که دارد می تواند انواع نمای ساختمان ساده را برای شما طراحی و اجرا کند. برای اطلاع از هزینه نمای ساختمان ساده و ارزان می توانید با مشاورین چوبست تماس حاصل فرمایید.

نمای ساختمان ساده

ویژگی های نمای ساختمان ساده و کم هزینه:

قطعا می دانید که حجم پروژه ، سبک پروژه، متریال، نوع کاربری پروژه تاثیر بسیاری در قیمت و هزینه شما دارد.

برای مثال؛ هزینه طراحی نمای ساختمان یک طبقه با هزینه طراحی نمای یک ساختمان چند طبقه بسیار متفاوت خواهد بود.
همانطور که پیشتر نیز ذکر شد در طراحی و اجرا نمای خانه ساده و ارزان می‌توان به جای استفاده از متریال‌های پرهزینه از متریال‌هایی با قیمت پایین‌تر استفاده کرد، به عبارتی ارزانترین نمای ساختمان به معنای استفاده از مصالح بی‌کیفیت و یا اجرای نامناسب نیست.
به عبارتی از جمله ویژگی‌های طراحی و اجرای ارزانترین نمای ساختمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • حفظ دوام و ماندگاری نما
  • بهره گیری از طراحان باتجربه و آشنا به انواع متریال‌ها
  • استفاده از مصالح با کیفیت و در عین حال ارزان
  • حفظ مقاومت نمای ساختمان
  • تهیه متریال‌ها بدون واسطه از کارخانه‌ها
  • استفاده از نیروی اجرایی متخصص
  • و …

بهتر است برای طراحی و دیزاین نمای ساختمان ساده با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

نمای ساختمان ساده

فاکتور های مهم در نمای ساختمان ساده و شیک:

قطعا کیفیت مصالح انتخابی شما یکی از مهمترین فاکتور ها در نمای ساده و شیک می باشد. در واقع شما می خواهید چندین سال از این نمای ساختمان ساده استفاده نمایید و نمی توانید پس از صرف هزینه ، در صورت خرابی دوباره هزینه مجدد را بپردازید. بهتر است در ابتدا از کیفیت مصالح انتخابیتان اطمینان حاصل فرمایید.

در صورتی که کارفرما بودجه محدودی داشته باشد، رعایت نکات زیر در تهیه مصالح نمای ساختمان ساده و شیک بسیار تاثیرگذار است.

  • اقلیم
  • بافت منطقه
  • سلیقه کارفرما
  • مصالح بومی در دسترس

شرکت چوبست دیزاین به واسطه طراحان و مجریان با سابقه خود می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه ساخت شما، نمای ساختمان شما را با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌ها و متریال‌ها به صورت شاخص ارائه دهد، به این صورت نمای ساختمان ساده و شیک شما در محله و یا منطقه سکونت شما شناخته شده به حساب می‌آید و ارزش مالی نمای ساختمان به مراتب بالاتر از ساختمان‌های اطراف خواهد شد.

نمای ساختمان ساده

راهکار های طراحی و اجرای نمای ساختمان ساده در چیست؟

پارامتر های زیادی در تعیین براورد هزینه برای اجرای نمای ساختمان ساده تاثیر گذارند. برای مثال، نوع مصالح انتخابی و طرف شرکت قرارداد برای اجرای این طرح ها بسیار مهم هستند.

از جمله پارامترهای کاهش هزینه ساخت و طرح نمای ساختمان ساده و شیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نوع متریال انتخابی
  • ارتفاع ساختمان
  • متراژ استفاده شده از نما
  • موقعیت پروژه
  • سیستم اجرا نما
  • دستمزد کارگران

نمای ساختمان ساده

بهترین متریال در اجرای نمای ساختمان ساده:

از جمله ارزانترین نمای ساختمان در حوزه متریال‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نمای سیمانی
  • نمای سنگی
  • نمای آجری
  • نمای چوبی
  • نمای سمنت برد
  •  نمای کامپوزیت
  • نمای فلزی

نمای ساختمان ساده سنگی:

نمای ساختمان سنگی از جمله متریال های گران قیمت حساب می شوند. در صورتی که هزینه برای شما اهمیت ندارد می توانید از انواع طرح ها و رنگ های سنگ برای دیزاین نمای ساختمان خود استفاده نمایید.

از جمله انواع نمای سنگی می‌توان به نمای سنگ مصنوعی، نمای سنگ تراورتن و … اشاره کرد.

در صورتی که سنگ تراورتن از رگه‌ها کمتر و رنگ روشن‌تری برخوردار باشد، هزینه اجرای آن بالاتر خواهد بود، از این رو استفاده از سنگ تراورتن نسکافه‌ای و یا تیره‌تر در کاهش هزینه نمای سنگی تاثیرگذار است.

نمای ساختمان ساده

نمای ساختمان اجری:

همانطور که می دانید، اجر جزو قدیمی ترین مصالح ساختمانی حساب می شود. در حال حاضر از اجر به عنوان نمای ترکیبی استفاده می شود.همچنین این نوع از مصالح از جمله متریال‌های بومی در ایران به حساب می‌آید، از این رو از دسترسی آسانی برخوردار است. نمای آجری از انواع بسیار و قیمت‌های متفاوتی برخوردار است، به این صورت آشنایی با انواع متریال‌های آجری در انتخاب مناسب آن تاثیرگذار خواهد بود.

این نوع از نمای ساختمان از مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی برخوردار است و امکان اجرا در انواع طرح‌ها و انواع سبک را دارد.

از جمله ارزانترین نمای ساختمان ساده می توان به نمای اجری اشاره کرد.

نمای ساختمان ساده

نمای ساختمان چوبی:

یکی از نمای های زیبا و ساده ای که در عصر امروز باب شده است، نمای چوبی می باشد. برای اینکه نمای چوبی ساده و کم هزینه ای داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم از چوب پلاست به جای چوب ترموود استفاده نمایید.

نمای چوب پلاست در مقایسه با ترموود از هزینه اقتصادی کمتری برخوردار است، همچنین این نوع از متریال چوبی مقاومت بالایی در برابر فشارهای جوی همچون ضربه، باد، طوفان و … دارد. چوب پلاست از ترکیب پلاستیک، الیاف طبیعی چوب، چوب پلاست و آرد تشکیل شده است و از آن می‌توان در طراحی ویلا، طراحی ساختمان اداری، کف، روف گاردن، دکوراسیون داخلی، مسکونی و … استفاده کرد.

نمای ساختمان ساده

نمای کامپوزیت:

کامپوزیت ورقه هایی از جنس الومینیوم هستند که در رنگ های مختلف تولید شدند، این نوع از نما از پیش ساخته شده هستند و به واسطه دستگاه های پیشرفته تولید می شوند. جرای نمای کامپوزیت به صورت خشک و کاملا مکانیکی انجام می‌شود، از این رو از سرعت اجرایی بالایی نیز برخوردار است. قطعا این نوع از نمای ساختمان ساده کم هزینه نخواهد بود و قابل مقایسه با نمای اجری نخواهد بود.

نمای ساختمان ساده

سیستم اجرای ارزانترین نمای ساختمان:

یکی از مواردی که تاثیر بسیاری در هزینه شما برای نمای ساختمان دارد، نوع سیستم اجرای آن می باشد.

مراحل اجرای نما ساختمان با استفاده از سیستم‌های متفاوت کار هر مجری ساختمانی نیست و اکثر مجریان نما بر یک سیستم اجرایی نما تسلط دارند. با این حال آشنایی با انواع روش‌های اجرای نمای ساختمان در بالا بردن سرعت اجرا، مقاومت، دوام و کاهش هزینه‌ها تاثیربسزایی دارد.

رایج ترین روش‌های اجرای نما به دو دسته تقسیم می کنیم:

  • روش خشک: این شیوه از اجرای نما ساختمان از سرعت اجرا، مقاومت و دوام بالاتری به نسبت شیوه ملاتی برخوردار است، با این حال هزینه اجرا در این روش تا حدودی بالاتر از روش ملاتی است.
  • روش تَر (ملاتی): از قدیمی‌ترین روش‌های اجرای نمای ساختمان می‌توان به روش ملاتی اشاره کرد، این روش از اجرا ممکن است از پرتی مصالح و سرعت اجرایی بالایی برخوردار باشد ولی از هزینه کمتری نسبت به سیستم خشک برخوردار است.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *