مقالات

زیباترین نمای ساختمان در تهران

زیباترین نمای ساختمان
4.6/5 - (14 امتیاز)

زیباترین نمای ساختمان چگونه است؟

چگونگی نمای ساختمان دغدغه بسیار مهمی است که افراد خیلی اوقات به راحتی از آن عبور می‌کنند. برای مثال هر چه قدر فلاورباکس چوبی گل های زیبایی داشته باشد، بازهم نمایی که ایجاد می‌کند صرفا گل ها نیستند، باکس گل ها می‌باشد. برای نمای ساختمان نیز همین جریان را می‌توان مثال زد.

هرچه قدر هم که داخل آپارتمان شما فوق العاده باشد، این نمای ساختمان است که جذابیت ساختمان را نشان می‌دهد. گرچه زیباترین نمای ساختمان را که داشته باشید باز هم باید به دکور خانه نیز اهمیت دهید. افراد برای نمای ساختمان خود نیز حتی از نماپوش ترموود یا نماپوش چوبی استفاده می‌کنند.

زیباترین نمای ساختمان

قیمت نمای چوبی ساختمان دربرابر جلایی که به ساختمان می‌دهد اصلا دیده نمی‌شود! حال که می خواهیم درباره زیباترین نماهای ساختمانی صحبت کنیم بهتر است درباره مواردی که به باعث افزایش زیبایی ساختمان می‌شود نیز مطالبی ارائه دهیم.

زیباترین نمای ساختمان

چگونه زیبایی ساختمان را افزایش دهیم؟

افراد برای ساختمان و آپارتمان خود بسیار کارهای خلاقانه و زیبایی را انتخاب می‌کنند. از کم ترین کارها می‌توان به نماهای سنگی و یا آجری اشاره کرد. برای افزایش زیبایی ساختمان می‌توان روی نما و طرح داخلی آپارتمان کار کرد. یکی از تلاش ها برای بالا بردن زیبایی تلاش برای پیاده سازی زیباترین نمای ساختمانی که افراد در ذهن دارند، می‌باشد.

زیباترین نمای ساختمان

افزایش زیبایی نمای ساختمان

برای افزایش زیبایی‌نمای ساختمان خیلی موارد هستند که می‌توانند به افراد کمک کنند تا زیباترین نمای آپارتمانی که دوست دارند را بر نمای ساختمان خود پیاده سازی کنند. برای مثال در مواردی از نماپوش ترموود، نما پوش چوب پلاست و حتی نما پوش چوبی استفاده می‌کنند.

نماپوش ترموود به خاطر جنس و استحکامی که دارند، یکی از محبوب ترین ها می‌باشند. قیمت نماپوش ترموود نیز متغیر است، اما قیمت این محصول نسبت به زیبایی و کارایی که دارد، می‌ارزد.

زیباترین نمای ساختمان

نما پوش چوب پلاست نیز در سال های اخیر به خاطر مقاومت بالایی که در برابر رطوبت و نور خورشید داشته است، محبوب شده است . قیمت نماپوش چوب پلاست بر اساس اندازه و رنگ هایی که دارد متفاوت است.

نماپوش چوبی یک نمای خاصی به ساختمان می‌دهد که فوق العاده زیبا و در عین آرامش دهنده و لوکس است. قیمت نماپوش چوبی نیز متغیر است ولی قیمت آن مقرون به صرفه می‌باشد.

از موارد دیگری که به زیبایی نمای ساختمان و جلا دادن به آن بسیار کمک می‌کند فلاورباکس ها می‌باشند. فلاورباکس چوب پلاست بسیار محبوبیت خاصی دارد و نمای زیبایی نیز به اشتراک می‌گذارد. قیمت فلاورباکس چوب پلاست نیز با اندازه آن متغیر است ولی در کل قیمت های مقرون به صرفه ای دارد.

زیباترین نمای ساختمان

از انواع دیگر فلاورباکس ها، فلاورباکس چوبی می‌باشد. اندازه و مدل فلاورباکس روی قیمت فلاورباکس چوبی تاثیر گذار است. این نوع فلاورباکس از محبوبیت خوبی برخوردار می‌باشد و در عین سادگی در بسیاری از زیباترین نمای ساختمان ها دیده می‌شود.

تعریف از زیباترین نمای ساختمان چیست؟

امروزه نماهای متنوعی در طرح ها و رنگ ها و جنس های متفاوتی ساخته می‌شوند. این که چه نمایی زیباترین نمای آپارتمان است به سلیقه افراد بستگی دارد. اما نکته حائز اهمیت در این باره این است که افراد در حین انتخاب نما باید به حیاط و هارمونی که نما با حیاط و کل ساختمان دارد، توجه کنند.

1- نمای چوبی

یکی از زیباترین نمای ساختمان ها که بسیار جلوه خاص و آرام بخش و در عین حال شیکی را ایجاد می‌کند، نمای چوبی است. اصولا نماهای چوبی با دیزاین داخلی حیاط و خانه هماهنگی دارد.

برای مثال در حیاط هایی که نمای چوب دارند استفاده از نیمکت های ترموود، چوب پلاست و چوبی خیلی به نما و در کل به ساختمان و اجزای کلی آن روح می‌بخشد و زیبایی بیشتری را ایجاد می‌کند.

زیباترین نمای ساختمان

قیمت نیمکت ترموود، قیمت نیمکت چوب پلاست و یا قیمت نیمکت چوبی در عین حال به گونه ای است که افراد می‌توانند برای افزایش زیبایی کلی آپارتمان و ساختمان خود از آن بهره ببرند. امروزه نماهای چوبی خیلی طرفدار بیشتری کسب کرده و محبوب تر شده اند.

چوب ترموود یک نوع چوب نما می‌باشد که وزن سبک با مقاومت بالایی را دارا است. این چوب نما ویژگی هایی همانند سختی و مقاومت بالا، مقاومت در برابر صوت و قابلیت شکل دادن و برش کاری را دارا می‌باشد. نماهای چوبی این روزها بیشتر در ساخت خانه هایی به کار می‌رود که مدرن تر هستند.

زیباترین نمای ساختمان

2- نمای سرامیکی

زیباترین نمای ساختمان

امروزه نماهای سرامیکی در زیباترین نمای ساختمان هایی که می‌بینیم استفاده می‌شوند. سرامیک نماها به طور کل با دو روش نصب می‌شوند. روش اول نصب خشک و مهار شده و روش دوم نصب به صورت تر است. از مزایاهای این نمای سرامیکی می‌توان به مقاوم در برابر یخ زدگی، تنوع در طرح و رنگ، عایق رطوبتی و ضد حریق بودن اشاره کرد.

3- نمای مینرال

زیباترین نمای ساختمان

نمای مینرال با ترکیب سنگ های معدنی، سفید، مرمر، گرانیت و پلاستر ایجاد می‌شود. از ویژگی های استفاده از نمای مینرال می‌توانیم به قیمت مقرون به صرفه، تنوع در رنگ و طرح، سازگاری با محیط زیست و سرعت بالای اجرا اشاره کنیم. از عیب های آن نیز می‌توان به عدم مقاومت در برابر رطوبت اشاره کرد.

4- نمای رومی

به طور جد می‌توان گفت یکی از بهترین ایده ها برای نمای ساختمان که زیبایی چشمگیری دارد، نمای رومی است. نمای رومی در سبک کلاسیک است و با ترکیب سنگ های گرانیت، مرمر و تراورتن یک هارمونی فوق العاده ای را می‌سازد. ویژگی این سنگ قوس ها و ستون های تزئینی آن می‌باشد.

زیباترین نماهای ساختمان

5- نمای بایرامیکس

این نما از نماهای دکوراتیو است. تشکیل آن به صورت ملاتی از سنگدانه ها، رزین ها و رنگ و…می‌باشد. این نما در برابر نمای رومی و نماهای دیگر آنچنان محبوبیتی در بین انتخاب زیبایی ندارد و جزو زیباترین نمای ساختمان ها شمرده نمی‌شود. چرا که در برابر عوامل مختلفی مقاومت پایینی دارد و در کوتاه مدت زیبایی و جلای خود را از دست می‌دهد.

6- نمای آجری

این نماهای آجری نسبت به نمای رومی کمتر زیبایی دارد. اما از گذشته تا کنون مورد استقبال قرار دارد و به طور سلیقه ای می‌توان آن را انتخاب کرد. طراحی نمای آجری به خاطر متنوع بودن آجرها بسیار راحت تر است.

آجر نمای ساختمان به دو صورت ساده و دکوراتیو قابل طراحی است و در هر دو شکل زیبایی خودش را دارد. انواع آجرهایی که می‌توان به آن اشاره کرد نما نسوز، دکوراسیون داخلی، سفید، قرمز، دکوراتیو، زرد، رستیک، کارتنی، کف فرش، قرمز، نسوز انگلیسی، پلاک، قزاقی و حصیری اشاره کرد.

زیباترین نمای ساختمان

7- نمای سنگی از برترین ایده های نمای ساختمان

نمای سنگی از جمله زیباترین نمای ساختمان ها می‌باشد که لوکس بودن خودش را دارد. این نما در طول زمان های مختلف نیز طرفدار خودش را داشته و با استفاده از سنگ های مختلف اجاره شده است. قیمت سنگ نما در بین نماهای دیگر نسبتا بالاتر است.

زیباترین نمای ساختمان

نمای سنگی سالیان سال ماندگار می‌باشد و در برابر عوامل مختلف نظیر باد و بوران،نور شدید خورشید، برف و حتی گرد و غبار نیز مقاوم است‌. گرچه نمای سنگی نسبتا قیمت بیشتری دارد ولی در عین حال مقاومت بالای آن و زیبایی که به ساختمان می‌بخشد بیشتر به چشم می‌آید.

زیباترین نمای ساختمان

نمای سنگی یکی از قدیمی‌ترین، بهترین و متداول‌ترین نماها در صنعت نمای ساختمان ایران است. گرچه سلیقه در انتخاب نوع سنگ، طرح آن، جنس آن و… تاثیر دارد، اما باید پذیرفت که هر نمای سنگی زیبایی ندارد و موارد نوع سنگ، نحوه اجرای سنگ، طرح آن و… روی این زیبایی تاثیر گذار است.

زیباترین نماهای ساختمان چه نماهایی می باشند؟

زیباترین و محبوب ترین نماهای ساختمان ها نمای رومی، نماهای چوبی و نماهای سنگی می باشند. البته نماهای آجری نیز مجبوبیت خاص خود را دارند.

نمای رومی چیست؟

نمای رومی نمایی در سبک کلاسیک است و با ترکیب سنگ های گرانیت، مرمر و تراورتن یک هارمونی فوق العاده ای را می‌سازد.

نماهای ساختمان چند نوع می باشند؟

به طور کلی به سه دسته کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن تقسیم می شوند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *