مقالات

مقایسه کفپوش تایل چوب پلاست و ترموود

مقایسه ترموود و چوب پلاست
4.6/5 - (11 امتیاز)

تایل چوبی یا تایل چوب پلاست ؟ کدام برای تراس مناسبتر است ؟

با پیشرفت زندگی شهر نشینی و محدود شدن فضای سبز برای سپری کردن زمان، این روزها بیشتر افراد بدنبال برخورداری از مکانی کوچک برای به آرامش رسیدن هستند. حتی اگر آن مکان تراس یا بالکن باشد، تفاوت چندانی نخواهد داشت. مهم این است که بتوانند از این محیط نهایت بهره را برده و آن را به فضایی کارآمد تبدیل نمایند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از تراس به عنوان انباری استفاده نمی‌کنید، قطعا این مکان می‌تواند محیطی دنج و آرامش بخش باشد. بنابراین می‌توانید با انجام یک سری فعالیت‌ها تراس را آنگونه که دوست دارید، دیزاین کرده و به بهترین نحو از آن استفاده کنید. این بستگی به سلیقه شما دارد که برای تغییر آن از کجا کار را شروع کنید تا بتوانید نتیجه بهتری بگیرید.

مهم‌ترین گزینه برای دیزاین تراس می‌توان گفت کفپوش آن است. چون باید از محصولی استفاده شود که علاوه‌بر زیبایی، دوام  نیز داشته باشد. تراس در اصل فضای باز و بیرونی محسوب می‌شود و توجه به این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است. حال آنکه هننگام انتخاب کفپوش یا هر عنصر دیگری باید از متریالی مختص فضای باز برای دکوراسیون تراس استفاده کنید. کفپوش باید در برابر آبی که در اثر بارندگی قابل نفوذ است، سرما و گرما، نور خورشید و اشعه یو وی، حشرات و موریانه‌ها و … مقاوم باشد. در این مقاله برای شما توضیح می‌دهیم که چه محصولی برای کفپوش تراس مناسب‌تر است. با ما همراه باشید.

تایل چوب پلاست

 

کفپوش تایل چیست ؟

کفپوش تایلی نوعی از کفپوش بوده که برای فضاهایی با ابعاد پایین و کوچک اجرا می‌شود. این کفپوش‌ها یک تکه نیستند و مانند کاشی یا پارکت از کنار هم قرار گرفتن یک متریال خاص تشکیل می‌شوند. یکی از ویژگی‌های مهم کفپوش‌های تایلی درز اندک آن است، که یک مزیت محسوب می‌‌شود. این کفپوش‌ها انواع متنوعی دارند و دارای طرح، جنس و رنگ‌های مخصوص به خود هستند. برای اجرای آن از زیرساز استفاده می‌شود و به همین علت نصب آن به راحتی و توسط مالک نیز قابل انجام خواهد بود. بنابراین می‌توانید کفپوش تایل را در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به تخصص در تراس اجرا کنید.

تایل چوبی یا تایل چوب پلاست ؟

کفپوش تایل همانطور که پیشتر اشاره کردیم با متریال‌های متفاوتی اجرا می‌شود که شامل تایل ترموود و تایل چوب پلاست نیز می‌شود. بیشتر افراد برای دیزاین تراس خود تمایل به تایل چوبی دارند. زیرا ظاهری زیبا توام با فضایی گرم و صمیمی به همراه دارد. اما استفاده از تایل چوبی که با ترمو اجرا می‌شود، معایبی نیز دارد. از بزرگ‌ترین معایب می‌توان به مقاوم نبودن در برابر بارندگی و آب، سرما و گرما اشاره کرد. به این صورت از دوام کفپوش شما کاسته شده و به مرور زمان نیز زیبایی خود را از دست می‌دهد.

سوال اینجاست افرادی که به کفپوش‌های چوبی علاقه دارند، آیا انتخاب دیگری نیز دارند؟ بله. استفاده از کفپوش‌های تایل چوب پلاست بهترین گزینه برای این افراد است. زیرا علاوه‌بر ظاهر زیبا و اینکه کاملا شبیه به چوب طبیعی است، دارای زیرسازی پلاستیکی فشرده می‌باشد. این مزیت باعث می‌شود دوام و عمر کفپوش شما زیاد باشد. ضمن اینکه کاملا هم در برابر آب، گرما، سرما و … مقاوم هستند.

تایل برای تراس

تایل چوب پلاست چیست ؟

تایل چوب پلاست یا موزائیک تایل چوبی، ساخته شده از پروفیل چوب پلاستیک بوده که محصولی مختص فضای باز و بیرونی است. ظاهر تایل چوب پلاست مانند چوب طبیعی بوده و به همین علت به آن تایل چوبی نیز گفته می‌شود. اما با این تفاوت که جنس آن چوب پلاست است و دوام بسیار بالایی نیز دارد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، زیره این کفپوش‌ها از پلاستیک فشرده شده با کیفیت است. از دیگر ویژگی‌های تایل چوب پلاست باید به نصب و اجرای آسان آن اشاره کرد.

تایل چوب پلاست با کنار هم قرار گرفتن قطعات یکی از محصولات مختص کفپوش پرتردد ساخته می‌شود که در نهایت تایل را تشکیل می‌دهد. ابعاد آن متغیر بوده و دارای رنگبندی متنوع است. وزنی نسبتا سبک داشته و به دلیل نصب بر روی زیرساز پلاستیکی، در کمترین زمان ممکن قابل اجرا در تراس خواهد بود.

تایل چوب پلاست ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که می‌توان به این موارد اشاره کرد:

عایق مناسب در برابر گرما و سرما

مقاوم در برابر پوسیدگی و رنگپریدگی

مقاوم در برابر ضربات و اجسام سنگین

عایقی مناسب در برابر نفوذ آب و رطوبت

ظاهری مدرن و زیبا همراه با تنوع رنگ و طرح

مقاوم در برابر انواع قارچ‌ها، کپک‌ها، موریانه و حشرات

تایل چوب پلاست چه مزایایی دارد ؟

تایل چوب پلاست از بسیاری جهات مزایای برتری نسبت به تایل‌های چوب ترموود دارد. در نگاه اول شباهت ظاهری با چوب طبیعی مزیت ویژه‌ای به این متریال داده است. بنابراین شما محصولی با شباهت بالا به چوب طبیعی دارید، اما از لحاظ کیفیتی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. کامپوزیتی بودن این متریال آن را در برابر عوامل ذکر شده کاملا مقاوم و مستحکم نموده است. تایل چوب پلاستیک استحکام و دوام بیشتری نسبت به چوب طبیعی دارد و محصولی با وزن نسبتا سبک بوده که حمل و نقل و اجرای آن به راحتی انجام می‌پذیرد.

این محصول نیاز به تعمیر و نگهداری نخواهد داشت و همین امر موجب کاهش هزینه‌های شما خواهد شد. استحکام و مقاومت بالای آن در برابر عوامل فیزیکی- محیطی باعث می‌شود تا کفپوش اجرا شده سال‌ها شکل اولیه خود را حفظ کرده و نیازی به تعمیر نداشته باشد.

از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به تمیز کردن راحت آن اشاره کرد. شما به راحتی می‌توانید درزها و تمام قسمت‌های آن را گرد گیری و تمیز کنید. غیر قابل نفوذ بودن آب به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید کفپوش را به آسانی شستشو دهید. ضمن اینکه به سرعت خشک خواهد شد. 

دوستدار محیط زیست بودن چوب پلاست نیز از دیگر مزایای آن محسوب می‌شود که باعث شده از آن به عنوان متریالی کاربردی سال‌ها در کشورهای پیشرفته استفاده شود. زیرا نه تنها برای تولید آن درختی قطع نخواهد شد که قابلیت بازیافت نیز خواهد داشت و این مزیت بزرگ است.

کدام تایل برای تراس مناسبتر است ؟

اگر بدنبال متریالی با ظاهر چوب هستید، قطعا انتخاب تایل چوب پلاست برای تراس مناسبتر است. این محصول در مقایسه با ترموود مزایای بسیاری دارد که همین باعث شده جایگزینی مناسب برای هر متریالی چوبی باشد. ضمن اینکه مناسب فضای باز تولید شده و همین ویژگی موجب می‌شود تا از استحکام و مقاومتی چند برابری در مقایسه با چوب ترموو داشته باشد. در نهایت اینکه دست شما برای انتخاب باز است اما بهتر است محصولی را استفاده کنید که پس از مدتی با قرار گرفتن در مجاورت با هوای باز و آزاد آسیب ندیده و نیاز به تعویض یا تعمیر و نگهداری نداشته باشد. این مورد در بلند مدت به طور چشمگیر موجب کاهش هزینه‌های شما خواهد شد.

ضمن اینکه چوب پلاست از سری محصولات چند منظوره بوده که به شما این امکان را می‌دهد تا نه تنها کف تراس را که دیگر عناصر موجود در آن را با چوب پلاست اجرا کنید. از جمله می‌توان به سقف، دیوارپوش، نیمکت یا مبلمان، میز و صندلی و … اشاره نمود.

شما می‌توانید تنها قسمتی یا سرتاسر تراس را با تایل چوب پلاست اجرا کرده و محیط را کاملا تغییر دهید. تنها با کفپوش کردن تراس نیز می‌توان از آن به عنوان فضایی دنج و آرامش بخش استفاده کرد.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *