مقالات, مقالات چوب پلاست

راهنمای خرید کفپوش چوب پلاست

راهنمای خرید کفپوش چوب پلاست
4.3/5 - (10 امتیاز)

بهترین پروفیل برای کفپوش دور استخر کدام است ؟

در سال‌های اخیر، بسیاری از صاحبان خانه‌ها بدنبال محصولی هستند که علاوه‌بر زیبایی، مزایای بیشتری به همراه داشته و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری یا اینکه پرهزینه و نصبی زمان‌بر داشته باشد، در کمترین وقت ممکن اجرا شود. این روزها محصولات متنوعی به بازار عرضه شده است که هر کدام ادعایی برای کاربرد در فضای باز دارد. اما یکی از بهترین محصولاتی که می‌توان به جرعت از استحکام و مقاومت آن برای محیط بیرونی صحبت کرد، پروفیل چوب پلاست است. متریالی چند منظوره که در زمینه‌های متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از جمله می‌توان به: روف گاردن، محوطه سازی حیاط، باغ یا ویلا و … اشاره نمود. از کفپوش گرفته تا سقف و دیوار، مبلمان و نیمکت یا سازه‌هایی همچون پرگولا و آلاچیق با این محصول قابل اجراست.

کفپوش چوبی قابل اجرا با این متریال برای هر نقطه‌ای از فضای باز یا ویلا ایده‌آل است، خواه به عنوان یک عنصر برای یکدست کردن و زیباسازی محیط یا برای ایجاد سطحی در اطراف استخر یا جکوزی باشد. این یک محصول شگفت انگیز برای فضای باز است که مطمئناً برای سال‌های طولانی مورد علاقه و توجه قرار خواهد گرفت. هنگامی که صحبت از کفپوش در اطراف استخر می‌شود، بسیاری افراد نگران خطرات ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید و البته در صورت قرار گرفتن مداوم در معرض آب و رطوبت هستند.

هر چند که زیبایی این محصول کامپوزیتی خیره کننده بوده و بسیار شبیه به چوب طبیعی است، اما محصولی مقاوم و مستحکم است. پروفیل چوب پلاست از تراشه‌های چوب و درصدی پلاستیک سخت و بازیافتی ساخته شده است. این بدان معنا است که تقریباً در هر شرایط آب و هوایی به ویژه مناطق مرطوب یا اقلیم گرم و خشک به خوبی دوام و مقاومت خواهد داشت. بنابراین چوب پلاست در برابر اثرات رطوبت و آب غیر قابل نفوذ بوده و به گونه‌ای طراحی شده که بسیار بادوام‌تر از چوب واقعی و هر چوب فرآوری شده باشد.

ویژگی این پروفیل برای کفپوش دور استخر !

از بسیاری جهات، انتخاب چوب پلاست به عنوان کفپوش دور استخر یک موضوع سلیقه‌ایست. مزیت بزرگ چوب پلاست این بوده که یک ماده کامپوزیتی‌ست و حتی بسیاری از آسیب‌هایی که چوب طبیعی را در طول سال‌ها تهدید می‌نماید، بر روی این محصول بی‌تاثیر است. مهم است که برای کفپوش دور استخر محصولی مناسب را انتخاب کنید، زیرا می‌تواند در خارج از منزل، به ویژه در اطراف استخر، تحت فشارهای زیادی قرار گیرد. دوام یکی از معیارهای مهمی است که در انتخاب محصول منتخب، باید در نظر گرفته شود. دقت به مواردی همچون مقاومت در برابر آب و رطوبت، همچنین مقاومت آن در برابر موریانه و حشرات است. بنابراین چوب پلاست به صورت ویژه در این دسته قرار می‌گیرد، که می‌توان آن را برای استفاده در اطراف استخر در نظر گرفت.

کامپوزیت چوب پلاستیک همچنین دارای این مزیت است که خرد یا پوسیده نمی‌شود و مراقبت از آن آسان است. لازم نیست که تخته‌ها سمباده، آغشته، روغن کاری یا واکس زده شوند. حتی کلر و نمک نمی‌توانند به کفپوش دور استخر که با چوب پلاست اجرا شده، نفوذ کنند یا به آن آسیب برسانند. بنابراین ویژگی دیگر این محصول مقاومت قابل قبول در برابر املاحی همچون کلر یا نمک در حد معمول است. مزیت دیگر این است که تخته‌های چوب پلاست هنگام خیس شدن بسیار ضد لغزش هستند. بنابراین نگرانی از بابت لغزش پس از خروج از استخر و بروز آسیب‌های احتمالی نبوده و به راحتی این مورد قابل کنترل است.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، چوب پلاست در برابر کلر مقاوم است. این بدان معنی است که می‌توانید این محصول را در اطراف استخرهایی که حاوی کلر نیز هستند، نصب کنید. فقط باید مطمئن شوید که محلول‌های کلر بسیار غلیظ روی کفپوش ریخته نشود، زیرا این باعث تغییر رنگ مواد می‌شود. غلظت کلر تایید شده برای آب استخر شنا کاملا بی‌خطر است. همین امر در مورد استخرهای آب شور نیز صدق می‌کند. خوشبختانه افزودنی نمک بر روی کفپوش دور استخر قابل اجرا با چوب پلاست نیز تاثیری نخواهد داشت.

چگونگی نصب پروفیل برای کفپوش دور استخر !

کفپوش دور استخر را می‌توان تنها در چند مرحله در اطراف استخر نصب کرد. قبل از شروع، باید دقیقاً بدانید که باید در کجای استخر نصب شود: اینکه تصمیم دارید از این محصول فقط به عنوان کفپوش دور استخر استفاده کنید یا در بخش دیگری در محیط مثلا تراس را نیز کفپوش کرده یا بواسطه سازه‌های نوین همچون پرگولا مسقف نمایید یا همراه با مواد دیگر مانند سنگ ریزه یا چمن مصنوعی فضایی متفاوت ایجاد کنید. برای اجرای کفپوش دور استخر با پروفیل چوب پلاست به زیرسازی نیاز است. این زیرسازی بهتر است از فولاد یا آلومینیوم ساخته شود تا در برابر رطوبت اطراف استخر مقاومت داشته باشد. وقتی پلان و زیرسازی آماده شد می‌توانید شروع به نصب کفپوش کنید که این کار به علت حساسیت و روش نصب صحیح، توسط تیم اجرایی حرفه‌ای انجام خواهد شد.

چرا از این پروفیل برای کفپوش دور استخر استفاده کنیم ؟

با توجه به اینکه فضای اطراف استخر یا جکوزی دائما خیس خواهد بود، بنابراین ایده خوبی است که این محصول را در نظر بگیرید. زیرا علاوه‌بر جلوگیری از لغزش هنگام خیس بودن، آب اضافی بین شکاف‌ها ریخته خواهد شد. از آنجایی که چوب پلاست به گونه‌ای طراحی شده که در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم است و  می‌توان از آن بدون هیچ نگرانی در اطراف استخر استفاده کرد. پروفیل‌هایی که مختص کفپوش برای دور استخر هستند، در طول‌ها و ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند. این پروفیل‌ها که پایه و اساس مناسبی را برای کفپوش دور استخر شما ارائه می‌دهد، قوی و مستحکم بوده و می‌تواند در برابر تردد بالا یا اجسام سنگین و قرار گرفتن در معرض باران، یخبندان و یخ یا هر عامل تهدید کننده دیگر مقاومت کند.

ویژگی‌های کفپوش چوبی این امکان را برای شما ایجاد می‌کند که بتوانید دور استخر را به بهترین شکل ممکن کفپوش کنید تا با فضای باز خانه شما هماهنگ ‌شود. برای کاربرد فضای باز و بیرونی، همچنین می‌توانید از این محصول جهت زیباسازی استفاده کنید. استفاده از عناصری مانند مبلمان یا نیمکت و … به طور منظم همراه در کنار استخر به موارد ویژه‌ای تبدیل شده‌اند که تأکید بهتری بر ظاهر دارد. به‌علاوه می‌توان فراتر از تصور اطراف استخر را به محیطی سبز و زنده با ایجاد باغچه به مکانی مناسب تبدیل کرد که با استفاده از جلوه‌های نورپردازی در شب، آتشدان یا آبنما زیباتر خواهد شد.

در نهایت اینکه با استفاده از این محصول می‌توانید تا سال‌ها از هزینه‌های اضافه برای تعمیر و نگهداری در امان باشید. به‌علاوه طول عمر بالای این پروفیل ظاهر اولیه خود را به بهترین شکل حفظ خواهد کرد و این خود یک مزیت اصلی به شمار می‌آید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *