مقالات

بهترین پروفیل های چوب پلاست مناسب سقف لوور

سقف لوور چوب پلاست
4.4/5 - (8 امتیاز)

سقف لوور چوب پلاست چیست ؟ چه پروفیل هایی در سقف کاربرد دارند ؟

همانطور که می‌دانید، سقف کاذب، پوششی بوده که بر روی سقف اولیه یا همان سقف اصلی نصب و اجرا می‌شود. هدف از اجرای آن علاوه‌بر زیباسازی فضای مورد نظر، پنهان کردن تاسیسات، سیم کشی یا لوله کشی و در کل نازیبایی‌های موجود در سقف اصلی است. در نهایت با پنهان نمودن موارد ذکر شده توسط سقف کاذب، قطعا محیط شیک و کارآمدتر خواهد شد. ضمن اینکه در برخی مواقع پس از نصب سقف کاذب سیستم تهویه مناسب برای مطبوع نمودن هوا استفاده می‌شود.

این نوع سقف همچنین امکان نورپردازی در هر محیطی را فراهم خواهد نمود. از سوی دیگر نیز عایقی مناسب بوده که نه تنها موجب کاهش مصرف انرژی در فصول مختلف سال خواهد شد، که عایق صوتی نیز است. بنابراین از مزایای اجرای آن در هر محیطی بگوییم باز هم کم است. همین باعث شده تا سقف کاذب طرفداران بسیاری را به خود جلب نماید. چه در منزل یا محیط کار یا مراکز بزرگ‌تر امکان نصب آن وجود داشته و بسته به سلیقه افرد از محصولات متنوعی برای اجرای آن استفاده می‌شود.

چه پروفیل‌هایی در سقف کاربرد دارند ؟

سقف کاذب بسته به نوع محصولی که برای اجرای آن استفاده می‌شود، مدل‌های متنوعی دارد. وجود محصولات جدید در بازار برای این منظور، قطعا انتخاب را برای شما سخت خواهد کرد. به همین علت در این مطلب به معرفی چند متریال پرکاربرد در سقف اشاره خواهیم کرد. از پرکاربردترین محصولاتی که در سقف مورد استفاده قرار می‌گیرند، عبارتند از:

پروفیل چوب پلاست

پروفیل چوب پلاستیک از محصولاتی تازه وارد اما با کاربری‌های متنوع بوده که این روزها در بازار ایران بسیار مورد توجه واقع شده است. این پروفیل همانطور که از نامش پیداست، از ترکیب چوب و پلاستیک و هیمنطور افزودنی‌های مجاز تولید می‌شود. محصولی دوستدار محیط زیست که از بازیافت چوب و پلاستیک فشرده بوده و به این ترتیب آسیبی به طبیعت وارد نخواهد کرد. در نهایت نیز در صورت عدم استفاده قابلیت بازیافت را نیز خواهد داشت. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به اجرای سقف کاذب با آن اشاره کرد. شما می‌توانید این نوع سقف را با پروفیل چوب پلاست در 2 مدل لوور و گریلیوم اجرا کنید.

سقف لوور چوب پلاست چیست ؟

سقف لوور یک سیستم به هم پیوسته مدولار است که با استفاده از اجزای مورد نیاز می‌تواند به سرعت در محل و بر روی سقف اصلی نصب و مونتاژ شود. سیستم نصب سریع با کیفیت بالا که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه‌های نصب و اجرا در حین ساخت می‌شود. این نوع سقف با کنار هم قرار گرفتن محصول مورد نظر به صورت عمودی یا طولی ایجاد می‌شود. سقف کاذب لوور علاوه‌بر ایجاد نمای خطی زیبا و دکوراتیو، امکان نورپردازی و همینطور پنهان نمودن تاسیسات، سیم‌کشی و هر نازیبایی دیگر در سقف اصلی را فراهم خواهد کرد.

حال اگر از پروفیل چوب پلاست برای اجرای این نوع سقف استفاده شود، سقف لوور چوب پلاست ایجاد شده که فضایی گرم و صمیمی را بوجود خواهد آورد. زیرا این محصول از ظاهری شبیه به چوب طبیعی برخوردار بوده و به همین علت نیز جایگزینی مناسب برای چوب محسوب می‌شود. اگر سقف لوور چوب پلاست اجرا کنید، هم دسترسی به تاسیسات برای شما آسان بوده و همین که نیازی به رسیدگی، تعمیر یا نگهداری نخواهید داشت. چوب پلاست از تنوع بالایی برخوردار بوده و برای اجرای سقف کاذب از پروفیل‌های مخصوص با سطح مقاطع و ابعاد متفاوت استفاده می‌شود.

از سوی دیگر نیز وزنی نسبتا سبک داشته که باعث می‌شود در کمترین زمان ممکن، سقف کاذب اجرا شود. مقاومت بالای این محصول در برابر رطوبت و نفوذ آب تحسین برانگیز بوده و می‌توان از آن در شهرهای با رطوبت بالا بدون هیچ نگرانی استفاده کرد. ضمن اینکه حشرات یا موریانه نیز نمی‌تواند به این محصول آسیبی وارد کرده و موجب خوزدگی یا از بین رفتن آن شود. این متریال برای اجرا در فضای داخلی به عنوان سقف کاذب انتخابی بسیار مناسب خواهد بود.

چه پروفیل هایی در سقف کاربرد دارند ؟

پروفیل چوب پلاست RP2

یکی از محصولات چوب پلاست که در طراحی و اجرای سقف لوور کاربرد دارد، پروفیل چوب پلاست RP2 است. این محصول از نوع توخالی بوده و ابعادی برابر با 140*35 میلی‌متر دارد. این پروفیل همچون سایر محصولات چوب پلاست، از وزنی نسبتا سبک برخوردار بوده و دارای 6 رنگبندی متفاوت است. مختص سقف کاذب تولید می‌شود و در زمینه‌های دیگر کاربرد ندارد.

پروفیل چوب پلاست N1

این پروفیل از سری پروفیل‌های چند کاربره محصولات چوب پلاست است. به این معنا که علاوه‌بر کاربرد در سقف کاذب، می‌توان از آن در طراحی و اجرای مواردی همچون: نرده چوبی و سازه‌هایی مانند: آلاچیق یا سازه استفاده کرد. ابعاد مقطع این پروفیل برابر با 40*60 میلی‌متر و از نوع توخالی بوده که وزنی سبک دارد. یکی از موارد کاربری این پروفیل سقف کاذب است.

پروفیل چوب پلاست 4N

این پروفیل مانند دو محصول دیگر در طراحی و اجرای سقف کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابعاد مقطع این محصول برابر با 50*100 میلی‌متر بوده و از نوع توخالی است. از لحاظ وزنی نسبتا سبک بوده و همین باعث می‌شود، سرعت نصب و اجرا افزایش یابد. این پروفیل همچون سایر محصولات چوب پلاست دارای 6 رنگ متفاوت بوده و می‌توانید طبق سلیقه رنگ دلخواه را انتخاب نمایید.

اگر بخواهیم به طور کلی شرح دهیم قطعا چوب پلاست به علت برخورداری از پروفیل‌های متنوع برای اجرا در سقف، انتخابی مناسب است. مقاومت و استحکام بالای محصولات چوب پلاست، این روزها یکی از نکات مورد توجه سازندگان و طراحان است. به خصوص طراحی و اجرای سقف کاذب که به تازگی یکی از مسائل اصلی در طراحی داخلی محسوب می‌شود و به همین جهت بیشتر طراحان، سازندگان و مالکان بدنبال محصولی هستند که با اجرای آن فضایی متفاوت خلق کنند.

اما انتخاب محصولی کاربردی که نه تنها از کیفیت بالایی برخوردار باشد که موجب کاهش هزینه‌ها نیز شود، قطعا روشی هوشمندانه محسوب می‌شود که در بلند مدت اثرات مثبت خود را نشان خواهد داد. به همین علت می‌توانید به تحقیق در این زمینه پرداخته و پس از کسب اطلاعات مورد نیاز، اقدام به خرید و نصب سقف کاذب مورد نطر نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *