دسته‌بندی نشده

پوشاندن بالکن با چوب

پوشاندن بالکن با چوب
Rate this post

از نظر شما پوشاندن بالکن با چوب بهتر است یا حصیر و برزنت؟ ایده‌ و اجراهای دیزان پوشاندن بالکن با چوب را دیده‌اید؟ به تصویر بالا نگاه کنید، متریال غالب این بالکن چیست؟

راهکار پوشاندن بالکن با کمترین هزینه

راهکارهای بسیاری برای پوشاندن و دیزاین بالکن وجود دارد مانند حصیر، پارچه، برزنت و … اما جذابیت و کارایی چوب و فرآورده‌های چوبی به قدری بالاست که همیشه پوشاندن بالکن با چوب، جز گزینه‌‌های اول طراحی و پوشش بالکن است. فرآورده‌های چوبی دارای تنوع بسیار زیاد در خواص، رنگ بندی، ابعاد و کاربری هستند و این سبب انعطاف پذیری چوب برای سلیقه‌ها و کاربری‌های مختلف شده است.

پوشاندن بالکن با چوب همچنین سایر قسمت های منزل، از دیرباز وجود داشته است و حال که صنعت فرآورده‌های چوبی همچون ترمووود رونق  و گسترش پیدا کرده است دست طراحان در دیزاین با چوب و فرآورده‌هایش باز است.

راهکار پوشاندن بالکن با کمترین هزینه

ویژگی‌ های پوشاندن بالکن با چوب و ترمووود

چوب از مهم‌ترین و پرکاربردترین مصالح و متریال در ساخت و ساز و دکوراسیون می‌باشد. از چوب لوازم و وسایل مختلفی نیز در قالب مبلمان، کمد و اکسسوری و … نیز تولید می‌شود که در دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرند.در گذشته با وجود پرکاربرد بودن چول به دلیل عدم مقاومت در برابر رطوبت و آب و نفوذ پذیری در برابر حشرات موذی، در طراحی های خارجی و نما از آن‌ها استفاده نمی‌شد. اما با معرفی محصولاتی همچون ترمووود و اصلاح نقص های چوب در آن‌ها ، کاربرد چوب بیشتر شد و در فضاهای خارجی نیز به کار رفت.

از مهم ترین کاربرد‌های چوب ترمووود در کفپوش یا دیوار پوش فضاهای روباز و پوشاندن بالکن با چوب ترمووود می باشد که امروزه بسیار مورد توجه دیزاینرها و کارفرمایان بوده است. تنوع بالای رنگی، ابعادی و حتی خواص مختلف ای فرآورده چوبی باعث شده اکثر طراحی و اجراهای جذابی که برای بالکن و تراس می‌بینیم با همین متریال باشند.

در ادامه به ویژگی‌های پوشاندن بالکن با چوب ترموووود اشاره خواهد شد:

  •  ایجاد احساس آرامش در محیط و جلوه‌ای خاص برای بینندگان و ساکنین
  • ترکیب زیبای چوب و چمن مصنوعی بالن را به حالت طبیعت نزدیک تر خواهد کرد
  • مقاومت بالا در برابر بارش باران و برف و تماس مستقیم با تابش نور خورشید
  • مقاوم در برابر نفوذ حشرات
  • تناسب با انواع سبک های دکوراسیونی بروز و قدیمی

مزایا پوشاندن بالکن با چوب ترمووود

مزایا پوشاندن بالکن با چوب ترمووود

بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی و خارجی با استفاده از ترموود برای تراس، جایی دنج و با صفا می‌سازند و در واقع تراس را عضوی غیر فعال یا کم رفت و آمد تبدیل به محلی برای نشستن و ریلکس کردن و چای خوردن و… میکنند. این تراس‌ها در کنار زیبایی، کارایی بسیار مناسبی نیز دارند.تراس محیطی باز و در تماس با رطوبت و آفتاب و حشرات است. ترمووود به خاطر خواصی که در اثر ترمو کردن بدست آورده است گزینه ای ایده‌آل تبدیل خواهد بود و با وجود شرایط منفی فوق الذکر میتواند ماندگار باشد و همچنان جذابیت و زیبایی خود را حفظ کند. در ادامه به شاخص ترین مزایای پوشاندن بالکن با چوب ترمووود اشاره خواهد شد:

عدم پوسیدگی چوب ترمو

چوب دارای رطوبت است و همانطور که می‌دانید در فرآیند ترمو کردن( تحت فشار و دمای زیاد) مقدار زیادی از آب چوب کشیده می‌شود. این ویژگی چوب از پوسیدگی آن جلوگیری می‌کند. دلیل منطقی پوشاندن بالکن با چوب ترمووود و استفاده از آن در نمای ساختمان و دیوارپوش و کف‌پوش همین ویژگی عدم پوسیدگی آن است. البته یک سری نکات مراقبتی نیز در مورد ترمووود وجود دارد تا عمر مفید عدم پوسیدگی آن را بالا ببرد.

ظاهر جذاب و شیک ترمووود

چوب طبیعی و فرآوری شده هر دو بسیار زیبا و جذاب هستند. یکی از فاکتورهای مهم طراحی و اجرا نیز زیبایی می‌باشد از اینرو  پوشاندن بالکن با چوب ترمووود می‌تواندبه خوبی آیتم زیبایی تراس و بالکن شما باشد. اگر به نماها، دیوارچوش‌هال و کف پوسش هایی که با چوب و چوب ترمووود کار شده اند نگاه کنید متوجه تاثیر این عنصر در زیبایی فضای داخلی و خارجی خواهید شد.

تنوع رنگی بالای ترمووود و چوب سبب شده تا با هر سلیقه و فاکتور زیبایی بتواند همخوانی داشته باشد و نظر کارفرما را به خود جذب کند و نیازش را بر طرف کند. البته که این میزان از رنگبندی و جنس باکیفیت ترمووود را باید از انواع مرغوب آن انتظار داشت و شما هنگام خرید برای پوشاندن بالکن با چوب ترمووود باید به این نکته توجه داشته باشد که ترمووودی که خریداری میکنید با وجود زیبایی و کیفیت، ماندگاری نیز داشته باشد و بعد از مدتی جذابیت خود را از دست ندهد.

نظافت و رسیدگی راحت ترمووود

نظافت و رسیدگی راحت

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در بسیاری از مواقع دلیل منصرف شدن شما از خرید یک وسیله یا استفاده یک متریال سختی نظافت آن باشد. همانطور که زیبایی و کیفیت مهم است برای حفظ این دو فاکتور نظافت و رسیدگی نیز مهم است. برخلاف بسیاری از مصالح دیگر مانند سنگ، کاشی و موزاییک، برای نظافت ترموود که جهت پوشاندن بالکن با چوب ترمووود استفاده شده است شما کار سختی پیش رو ندارید و در واقع احتیاجی به طی و آب ندارید. متاسفانه تراس ها به خاطر کوچک بودن و ارتباط مستقیم با فضای باز به طور مکرر کثیف می‌شوند و شما صرفا با استفاده از یک جارو یا گردگیر در صورت دلخواه هم دستمالی نم دار می‌توانید برای ترمووودی که جهت پوشاندن بالکن با چوب  استفاده کرده اید اقدام به نظافت کنید و از تمیزی و زیبایی آن لذت ببرید

متناسب با انواع سبک‌ها و آیتم‌ها

بسیار مهم است آیتم غالبی که برای هر فضایی انتخاب می‌کنید پتانسیل ست شدن با عناصر مختلف آن فضا را داشته باشد. اکسسوری‌ها و وسایلی که در تراس استفاده می‌شوند معمولا شامل؛ گلدان‌های چوبی، سرامیکی، صندلی‌های آنتیک، میزهای شیشه‌ای، چوبی و باربیکیوهای فلزی می‌شوند و واضح است که تمامی این آیتم‌ها به خوبی با ترمووود ست می‌شود و وقتی شما اقدام به پوشاندن بالکن با چوب ترمووود می‌کنید نگرانی از بایت عدم همخوانی عناصر با یکدیگر ندارید.

در نظر گرفتن مکانی برای تخلیه آب

نکات مهم پوشاندن بالکن با چوب ترمووود

برای بهره مندی از ویژگی ها و جذابیت هر عنصر و متریالی که برای فضا استفاده می‌کنید لازم است طراحی درست و اصولی و در همین راستا اجرای اصولی انجام شود.وقتی انتخاب شما پوشاندن بالکن با چوب است، با در نظر داشتن برخی نکات مهم، می‌توان ترموودی زیبا، خاص و در عین حال بسیار کاربردی در تراس داشت. در ادامه با این نکات اشاره خواهد شد:

  • در نظر گرفتن مکانی برای تخلیه آب ( وقتی از چوب و فرآورده‌های چوبی استفاده میکنید باید به محل تخلیه آب توجه کنید زیرا جمع شدن آب روی چوب اثرات بدی روی آن خواهد گذاشت)
  • استفاده از ترموودهای استاندارد و باکیفیت ( هر قدر که از مزایای ترمووود خواندید این را در نظر داشته باشید که ویژگی های مذکور را در ترمووود مرغوب مشاهده خواهید کرد نه ترمووود های نامرغوب و برند متفرقه. برای خرید ترمووود مرغوب چوبست گزینه عالی است)
  • استفاده از ترموود با ابعاد مناسب ( خوشبختانه تنوع ابعاد و اندازه ترمووود بالاست و متناسب با اندازه تراس و طراحی مدنظرتان باید ابعادی مناسب را انتخاب کنید)
  • در استفاده از چوب ترمو تعادل را رعایت کنید( پوشاندن بالکن با چوب قطعا انتخابی جذاب است اما اگر میزان استفاده از چوب با باقی عناصر تطابق نداشته باشد جذابیت و جلوه خود را از دست خواهد داد)

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *