مقالات, مقالات ترموود, مقالات چوب پلاست

چوب پلاست یا ترموود ؟ (راهنمایی و مقایسه)

چوب پلاست یا ترموود
4.6/5 - (8 امتیاز)

چوب پلاست یا ترموود

در گذشته چوب بهترین متریال برای دکوراسیون داخلی و خارجی به شمار می رفته است چرا که جز این ماده ، متریالی دیگری موجود نبود. اما با گذشت زمان چوب پلاست و ترموود جای چوب را گرفتند و به  پر استفاده ترین محصولاتی که برای دکور و ساخت محصولات چوبی به کار گرفته می شوند تبدیل شدند. اما همیشه در زمان خرید این محصولات دو سوال به وجود میاید که بین چوب پلاست یا ترموود کدام بهتر است ؟

ما در این مطلب قصد داریم تا به شما در انتخاب بین چوب پلاست و ترموود کمک کنیم و راهنمای خرید این دو محصول را در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید به سادگی از میان این دو محصول یکی را انتخاب نمایید !

 جنس چوب پلاست یا ترموود ؟ کدام بهتر است ؟

اولین چیزی که در زمان خرید بین این دو محصول برای شما دغدغه ایجاد می کند این است که از نظر جنس کدام یک بهتر است ؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید برسی کنیم که چوب پلاست و ترموود از چه متریالی ساخته شده اند و جنس اصلی آن ها چه می باشد ؟ در ادامه به طور کامل به جنس این دو محصول خواهیم پرداخت :

جنس چوب پلاست چیست ؟

چوب پلاست ظاهری شبیه به چوب دارد اما در حقیقت از متریالی غیر چوبی تشکیل شده است. چوب پلاست از پلاستیک ساخته شده است و ویژگی های محصولات پلاستیکی را دارد. البته با مشاهده چوب پلاست به سختی می توان تشخیص داد که این محصول پلاستیکی می باشد چرا که در ظاهر کاملا مشابه چوب می باشد. البته در نظر داشته باشید که استفاده از پلاستیک در این محصول آن را از نظر کیفی بی کیفیت نکرده است و این محصولا هم از مقاومت و هم از زیبایی قابل توجهی برخوردار می باشد. با این وجود در انتخاب بین چوب پلاست یا ترموود نباید پلاستیکی بودن چوب پلاست را نادیده بگیریم.

چوب پلاست یا ترموود

جنس ترموود چیست ؟

بر خلاف چوب پلاست که پلاستیکی می باشد ، متریال تشکیل دهنده ترموود چوب می باشد و این محصول را می توان در کتگوری محصولات چوبی به شمار آورد. معمولا خرده های چوب طی یک فرآیند گرمایشی در محیط کارخانه به ترموود تبدیل می شوند. این محصول تقریبا از ویژگی های چوب برخوردار می باشند با این تفاوت که بر خلاف چوب ريال ضد آب و ضد گرد و غبار نیز می باشند و در بسیاری از مواقع کاربرد و کیفیت بالاتری به نسبت چوب دارند.

در ادامه می توانید مزایا چوب پلاست و ترموود را مشاهده و با یکدیگر مقایسه نمایید.

مقایسه چوب پلاست و ترموود

  • ضد آب بودن : هر دو محصول چوب پلاست و ترموود ضد آب می باشند. با این تفاوت که طبیعتا چوب پلاست به علت پلاستیکی بودن خود بهتر در برابر رطوبت مقاومت نشان می دهد.
  • ضد گرد و غبار بودن : هرچند که ترموود از چوب ساخته شده است اما تجربه استفاده از آن نشان داده است که ضعفی در برابر گرد و غبار ندارد. همچین چوب پلاست نیز به علت پلاستیکی بودن مقاومت بسیار خوبی در برابر گرد و غبار از خود نشان می دهد.
  • مقاومت در برابر گرما و نور خورشید : قطعا پلاستیکی بودن چوب پلاست آن را کمی در برابر نور مستقیم خورشید کم مقاومت می کند و ممکن است در دراز مدت باعث رنگ پریدگی آن شود. (که در انتخاب بین چوب پلاست یا ترموود باید به آن توجه کرد) به همین علت در دکوراسیون داخلی بهتر می توان از چوب پلاست استفاده کرد. این در حالی است که ترموود به نسبت چوب پلاست در برابر نور خورشید و گرما بهتر عمل می کند.

در نظر داشته باشید که چوب پلاست ، هرچند شبیه چوب است اما از ماهیتی پلاستیکی برخوردار می باشد که در نهایت باید مراقب بود که این محصول از تماس با مواد نفتی و الکلی در امان باشد.

  • مقاومت و طول عمر : از نظر طول عمر نمی توان تفاوت چندانی میان چوب پلاست و ترموود مشاهده کرد و هر دو محصول از مقاومت بسیار خوب و بالایی برخوردار می باشند.
  • تنوع : در نهایت از نظر تنوع ، چوب پلاست را می توان بهتر از ترموود معرفی کرد چرا که پلاستیکی بودن این محصول موجب شده است تا به سادگی بتوان آن را در رنگ ها و طرح های بسیار متنوعی تولید نمود.در حالی که ترموود معمولا در همان رنگ های چوب و در نهایت در طیف های رنگی خاکستری و سفید تولید و ساخته می شوند.

چوب پلاست یا ترموود

البته باید توجه داشته باشید که اگر به محصولی با متریالی چوبی علاقه دارید و لزوما می خواهید از خواص چوب بهره مند شوید ، ترموود انتخاب بهترین برای شما می باشد. اما اگر چوبی بودن دکوراسیون برایتان اهمیت چندانی ندارد از بین ترموود یا چوب پلاست ، با توجه به قیمت ، چوب پلاست انتخاب بهتری می باشد. اما قیمت این دو محصول به چه صورت است ؟

قیمت چوب پلاست بهتر است یا ترموود ؟

در مقایسه بین چوب پلاست یا ترموود قطعا محصولات چوب پلاست از ترموود ارزان تر است. چرا که محصولات چوب پلاست پلاستیکی می باشند و هزینه تهیه مواد مورد نیاز برای ساخت پلاستیک از چوب کمتر می باشد.

پلاستیک در حقیقت از همان نفت به دست می آید و نفت در کشور ها به مرابت فراوانی بیشتری نسبت به چوب دارند. علی الخصوص در کشور ما نفت فراوانی بیشتری به نسبت چوب دارد و به همین علت تهیه و ساخت محصولات پلاستیکی ارزان تر است.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت چوب پلاست از طریق این لینک اقدام نمایید.

این در حالی می باشد که ترموود هر چند از خرده های چوب ساخته می شود اما به علت محدودیت هایی که در استخراج چوب وجود دارد ، هزینه ساخت ترموود را بیشتر می کند. در کشور ما نیز چوب های موجود یا وارداتی می باشند و یا از منابع کم کشور ایران به دست می آیند. (که با وجود قوانین حفظ محیط زیستی کمی استخراج از منابع چوب کشور دشوار می باشد) در آخر با توجه به این موارد قیمت ترموود کمی بیشتر می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ترموود از طریق این لینک اقدام نمایید.

مقایسه قیمت چوب پلاست و ترموود

خوب است بدانید این امکان برای شما میسر شده است تا از طریق سایت چوبست به سادگی به مقایسه قیمت چوب پلاست یا ترموود بپردازید. در این سایت ما انواع محصولات ترموود و چوب پلاست در برند های مختلف موجود در بازار قرار داده ایم و قیمت دقیق آن هارا بر اساس قیمت روز بازار مشخص کرده ایم. پس اگر نیاز به کسب اطلاعات دقیق در مورد قیمت ترموود و چوب پلاست دارید همین حالا از طریق گروه چوبست اقدام نمایید و به کسب اطلاعات لازم بپردازید.

خرید چوب پلاست و ترموود

در آخر این مطلب به سادگی می توانید تشخیص دهید که بین چوب پلاست یا ترموود کدام یک بهتر است ؟ البته انتخاب بین این دو کمی از فاکتور های شخصی تاثیر می گیرد و در نهایت این تشخیص شماست که تعیین می کند کدام یک از این محصولات بهتر است.

چوب پلاست یا ترموود

اگر بین چوب پلاست و ترموود انتخاب خود را کرده اید و می خواهید محصولات یکی از این دو را خریداری کنید ، از سایت چوبست غافل نمانید. ما در این سایت علاوه بر اینکه امکان مقایسه قیمت چوب پلاست و ترموود را برای شما میسر کرده ایم ، خرید آنلاین انواع محصولات چوب پلاست و ترموود را نیز میسر کرده ایم که می توانید به صورت کاملا امن به خریداری آن ها بپردازید و از این محصولات بهره ببرید.

در این مطلب سعی کردیم تا تمامی اطلاعات مورد نظر شما را در انتخاب بین چوب پلاست یا ترموود را اختیارتان قرار دهیم. در صورتی که هنوز بین این دو محصول شک دارید می توانید با گروه چوبست تماس حاصل نمایید و از طریق مشاوره اولیه رایگان راحت تر یکی از این دو محصول را انتخاب نمایید.

قیمت چوب پلاست بهتر است یا ترموود ؟

معمولا قیمت چوب پلاست ارزان تر از قیمت ترموود می باشد.

تفاوت جنس چوب پلاست و ترموود چیست ؟

در حالی که ترموود از خرده های چوب تشکیل شده است ، چوب پلاست پلاستیکی می باشد.

مقاومت چوب پلاست بهتر است یا ترموود ؟

هر دو محصول چوب پلاست یا ترموود از مقاومت بالایی برخوردار می باشند و طول عمر بالایی دارند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *