مقالات, مقالات ترموود

طراحی دیوار با چوب ترمو

طراحی دیوار با چوب ترمو
Rate this post

چگونه طراحی دیوار با چوب ترمو را انجام دهیم؟

در دنیای امروز طراحی داخلی پیشرفت بسیاری کرده است و اکثر افراد به فضا و نمای داخلی خود اهمیت بسیاری می دهند. در این مقاله قصد داریم تا بهترین طراحی دیوار با چوب ترمو را به شما نشان دهیم تا بتوانید برای دیوار و فضای داخل منزل و یا محل کار خود تصمیم گیری کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

طراحان داخلی در عصر امروز طراحی دیوار با چوب ترمو را در برنامه های خود قرار دادند و علاقه بسیاری به چوب ترموود پیدا کردند.

طراحی دیوار با ترموود معایبی مانند کپک زدگی و تغییر شکل در برابر رطوبت را ندارد به همین دلیل مورد استقبال مشتریان و طراحان منزل قرار گرفته است.

با کاور کردن دیوارهای یک فضای درونی می توانید علاوه بر زیبا سازی فضای داخلی، آن فضا را نسبت به سرما و گرما نیز عایق نمایید. علاوه بر این موضوع باید گفت که سطوح چوبی معمولا انعکاس و یا همان پژواک صدا را کاهش می دهند و به شکل طبیعی سبب کم شدن صدای محیط می شوند. برای آن که از چوب های ترمووود در پوشش دیوارها استفاده کنید، می توانید پنل های دیوارها را به صورت افقی و یا عمودی به کار ببرید.

طراحی دیوار با چوب ترمو

ترمووود چیست؟

ابتدا برای اینکه طراحی دیوار با چوب ترمو را انجام دهیم باید از ویژگی ها و مشخصات چوب ترمو اطلاع پیدا کنیم. ترموود چیست؟ ترمووود در واقع نوعی چوب با استحکام بالاست که تغییرات بسیاری بر روی آن صورت گرفته است تا در برابر رطوبت و آب و هوا مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. از همین رو طراحان داخلی به دلیل استحکام بالای این چوب، برای طراحی دیوار ها و نمای  داخلی و بیرونی استفاده می کنند. طراحی دیوار با ترموود می تواند بهترین کاری باشد که برای منزلتان انجام می دهید.

ویژگی های کلی ترموود:

  • دارا بودن مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط آب و هوا
  • کم بودن رطوبت طبیعی ترموود و بالا رفتن مقاومت آن در برابر پوسیدگی و فرسایش
  • سازگاری بالای ترموود با محیط زیست
  • سبک تر بودن ترموود در مقابل چوب های معمولی
  • مقاومت بالای چوب ترمو در برابر حشرات
  • نداشتن صمغ های مضر چوب های معمولی
  • دارا بودن ابعاد ثابت و تعریف شده
  • پایداری بالای ترمووود در برابر شکستگی و تغییر شکل و تاب برداشتن
  • دارا بودن رنگ های طبیعی و زیبا
  • ارگانیک بودن به خاطر عدم استفاده از مواد شیمیایی در تهیه آن
  • امکان بازیافت و تهیه و ساخت مجدد

مزایای طراحی دیوار با چوب ترمو:

اکنون که با چوب ترمووود آشنا شدیم، به سراغ مزیت های این چوب مقاوم می رویم که سبب شده مشتریان خاص خود را داشته باشد.

قیمت چوب ترمو دیوار:

قیمت چوب ترمو دیوار ممکن است نسبت به ارز تفاوت داشته باشد شما می توانید در همین سایت از انواع قیمت های بروز چوب ترمو دیوار استفاده نمایید و خرید خود را انجام دهید. طراحی دیوار با ترموود می تواند به بهترین شکل ممکن به منزل شما نمای خاصی دهد. از استفاده از طراحی دیوار با چوب غافل نشوید.

طراحی دیوار با چوب ترمو

عدم استفاده از مواد شیمیایی:

برای ساخت و مقاوم سازی ترموود از مواد شیمیایی استفاده نشده است و این یکی از مزیت های این چوب نسبت به سایر چوب ها می باشد. در ساخت مابقی چوب ها از مقادیری مواد شیمیایی استفاده شده است که طول عمر چوب را کاهش داده و باعث خرابی زودتر چوب می شود.

مقاوم در برابر آفت ها با ترمووود:

مقاومت بالای ترمووود یکی از خاصیت های این چوب است که باعث افزایش طول عمر این چوب می شود. بسیاری از چوب ها را با مواد نگهدارنده همچون رزین، سیلر کیلر و…می پوشانند که بتوانند آن ها را در برابر حشرات مقاوم کنند. ترمووود می تواند به دلیل فرایند پردازشی که از سر می گذراند، نسبت به کپک، حشرات موذی، موریانه، قارچ و ساس بسیار مقاوم باشد.

به همین دلیل طراحان داخلی طراحی دیوار با چوب ترمو را به شما پیشنهاد می دهند تا علاوه بر افزایش طول عمر چوب، شاهد نبودن حیوانات موذی و آفات باشید.

طراحی دیوار با چوب ترمو

سبک بودن ترموود:

یکی از نکاتی که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است، سبک بودن قطعات داخلی منزلشان است. شما با استفاده از طراحی دیوار با چوب شاهد زیبایی و سبکی ترموود ها خواهید بود. شما می توانید طراحی دیوار با چوب ترمو را در برنامه های خود قرار دهید تا وزن کلی ساختمان تان را نیز کاهش دهید.

نصب آسان:

در هنگام انجام امور داخلی منزل ، همه طراحان داخلی به دنبال لوازم و قطعاتی هستند که سبک وزن باشند و در عین حال به آسانی نصب شوند. یکی از این قطعات چوب ترمووود می باشد که سرعت کار را بسیار بالا برده و به آسانی نصب می شود.

عایق کاری یک فضا می تواند هم از نظر صوتی و هم از نظر دمایی انجام شود. چوب های ترموود این قابلیت و توانایی را دارند که بتوانند با استفاده در سطح دیوارهای یک محیط، ان محیط را هم از لحاظ دمایی و هم از لحاظ صوتی، عایق کاری کنند.می توانید طراحی دیوار با چوب ترمو را در برنامه ریزی هایتان برای دکور منزلتان قرار دهید.

طراحی دیوار با چوب ترمو

مناسب برای انواع آب و هوا:

بسیاری از افراد در جنوب و شمال کشور به دنبال طراحی فوق العاده چوبی را منزلشان هستند. در جنوب و شمال کشور به دلیل گرما و رطوبت زیاد، بسیاری از چوب ها قابلیت قرار گرفتن برای دکور داخلی را ندارند اما ترمووود از این قائله مستثنی است.

ترموود به دلیل ساختار محکمی که دارد در برابر آب و هوا مقاومت بسیار بالایی داشته و در مقابل رطوبت، کپک و یا حشره نمی زند.

در کنار مقاومت بالای این چوب، امنیت بالای طراحی دیوار با چوب  قابل بحث است. ترموود به دلیل تغییراتی که درونش صورت گرفته است در برابر حرارت و شکستگی مقاومت بالایی از خودش نشان داده است.

موارد استفاده از چوب ترمو:

روکش برای دیوار ها:

یکی از موارد کاربردی چوب ترمو طراحی دیوارهای داخلی ساختمان ها است. وجود این دیوارهای چوبی جلوه خاصی به محیط داخلی ساختمان ها می بخشد.با کاور کردن دیوار هایتان با ترمووود می توانید علاوه بر زیبا سازی منزلتان، در فصل زمستان نیز از سرما به دور باشید. علاوه بر این موضوع باید گفت که سطوح چوبی معمولا انعکاس و یا همان پژواک صدا را کاهش می دهند و به شکل طبیعی سبب کم شدن صدای محیط می شوند. برای آن که از چوب های ترموو در پوشش دیوارها استفاده کنید، می توانید پنل های دیوارها را به صورت افقی و یا عمودی به کار ببرید.

حتما طراحی دیوار با چوب ترمو را در برنامه های خود قرار دهید.

طراحی دیوار با چوب ترمو

کفپوش داخلی:

مهم ترین کاربرد ترمووود در ساختمان سازی استفاده از آن به عنوان کف پوش ترمووود می باشد. در محیط هایی که از چوب ترمو برای پوشش دهی کف استفاده شده به دلیل رنگ و طبیعی بودن ساختار آن ظاهری بسیار زیبا و دلنشینی ایجاد می نماید. همچنین کف پوش های ترموود به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی مضر هیچگونه حساسیتی برای کودکان و بزرگسالان ایجاد نمی کند.

کفپوش داخلی باید به گونه یا باشد که به آسانی تمیز شود و ترموود این قابلیت را داراست.

طراحی دیوار با چوب ترمو

سونا و اسپا:

اگر علاقه به تجهیز کردن منزل خود به سونا و استخر دارید می توانید از طراحی دیوار با چوب ترمو استفاده کنید. همان طور که در قسمت های بالاتر نیز گفته شد، ترمووود معمولا رسانایی گرمایی کم و پایداری بسیار بالایی دارد. همین موضوع سبب می شود تا در مکان هایی با فشار بخار بالا و رطوبت زیاد  همچون استخر، سونا و اسپا بتوانید از این چوب ها استفاده کنید. تمیز کردن چوب های ترمو نیز بسیار راحت است که سبب می شود رعایت بهداشت در محیط هایی که شامل این دیوارپوش ها می شوند، ساده تر باشد.

سونا و استخر مکانی است که حرارت و بخار زیادی در آن جریان دارد اما نگران نباشید با استفاده از ترمووود می توانید به زیباترین شکل ممکن استخر و سونای خود را طراحی کنید.

طراحی دیوار با چوب ترمو

استفاده در آشپزخانه:

آشپزخانه یکی از قسمت هایی از خانه می باشد که حشرات موذی و آفات زیاد در آن قسمت وجود دارد اما با استفاده از چوب ترمو دیگر این حشرات را مشاهده نمی کنید و از شر این حشرات خلاص می شوید. محیط آشپزخانه نیاز دارد تا دیوارهایی داشته باشد که هم عایق گرما و حرارت باشند، هم بتوان به سادگی آن ها را از لکه های روغن، ذرات میکروسکوپی غذا و…تمیز کرد. این ویژگی ها را در چوب های ترموو می توانید پیدا کنید.

طراحی دیوار با چوب ترمو

میز تلوزیون و میز تحریر:

میز تلویزیون باید قدرت بسیار بالایی داشته باشد تا در برابر سنگینی تلویزیون مقاومت های لازم را داشته باشد. همانطور که در قسمت های قبل گفتیم، چوب ترمو استحکام بالایی در برابر شکستگی و گرما دارد. از این رو می توانید با یک طراح داخل منزل صحبت کنید تا برای تلویزیون شما طراحی زیبا با ترموود انجام دهد. معمولا میز تلویزیون باید از جنسی باشد که به سادگی ذرات گرد و غبار در لابلای شکاف های چوبی آن نفوذ نکند و همزمان نیز باید بتوان به سادگی آن را تمیز کرد. ترموود می تواند چنین ویژگی هایی را برای میز تلویزیون داشته باشد.

طراحی دیوار با چوب ترمو را در کنار میز تحریر و میز تلویزیون خود قرار دهید، این طراحی می تواند بهترین شکل ممکن برای منزل شما را بسازد.

طراحی دیوار با چوب ترمو

جمع بندی کلی:

طراحی دیوار با چوب ترمو یکی از زیباترین و مقاوم ترین طراحی هایی است که یک طراح دکوراسیون می تواند برای منزل شما انجام دهد. صرفا اگر به دنبال یک تغییر برای دکوراسیون داخلی و پذیرایی خود هستید حتما استفاده از چوب ترمو را در نظر داشته باشید. انتخاب رنگ این چوب ها بستگی به کاربردی که برای آن در نظر گرفته اید و همچنین رنگ دیگر وسایل خانه و محل کار، دارد. بهتر است برای گرفتن بهترین خروجی و نتیجه از این کار، با یک طراح دکوراسیون داخلی در این زمینه مشورت کنید.

طراحی دیوار با چوب ترمو

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *