مقالات, مقالات ترموود

دکور با چوب ترمو

دکور با چوب ترمو
Rate this post

ساخت بهترین دکور با چوب ترمو

یکی از متریال هایی که برای زیباتر ساختن دکوراسیون داخلی استفاده می شود و کاربرد و محبوبیت بسیار زیادی هم دارد نیز چوب ترمو می باشد.

چه بسا ایجاد دکور با چوب ترمو به سبب میزان خارق العاده بودن و زیبایی منحصر به فردی که دارد نیز علاقمندان بسیار زیادی را به خود جلب نموده است به همین دلیل قصد داریم در ادامه به توضیحات بیشتری در خصوص چوب ترمووود بپردازیم.

منظور از چوب ترمووود چیست؟

ترمووود نوعی چوب است که تغییرات زیادی بر روی آن اعمال شده است که عموما از چوب درخت کاج یا درخت ون و..به دست می آید.در ساخت ترموود نیز از دما و حرارت زیادی استفاده می شود که به سبب این مساله شیره ای که درون چوب وجود دارد خشک شده و بدین سبب میزان مقاومت چوب ترمووود افزایش می یابد.

دکور با چوب ترمو

چرا دکور با چوب ترمووود محبوب است؟

از آنجا که بهره گیری از چوب خصوصا چوب ترمووود در دکوراسیون داخلی بسیار افزایش یافته است نیز قصد داریم به برخی مزایای این چوب اشاره کنیم.

1.مقاومت در برابر آفات

یکی از دلایل مهمی که می تواند سبب گردد افراد زیادی چوب ترموود برای دکوراسیون داخلی استفاده کنند نیز مقاومت این چوب در برابر آفات می باشد.

چرا که میزان مقاومت چوب در برابر آفات سبب می گردد ماندگاری و دوام آن بالا برود چرا که در فرایند ساخت این چوب نیز ترموود مقاومت خوبی در برابر قارچ، کپک و حشرات و..به دست آورده است.

دکور با چوب ترمو

2.سبک وزن

چوب ترموود نیز دارای وزن سبکی می باشد  و این یکی از موضوعات مهم برای اکثر افراد برای ساخت دکور با چوب ترمو می باشد.

3.مقاومت بالا

آسیب ها و خطرات متعددی مثل آتش، باران و..نمی تواند سبب از بین رفتن چوب ترموود شود زیرا ترمو مقاومت خوبی در برابر این عوامل دارد. ولیکن با این وجود توصیه می گردد پس از مشورت های لازم با کارشناسان در خصوص محل قرارگیری و نصب چوب، به ساخت بهترین دکور با چوب ترمو پرداخت.

4.ایمن

همانطور که بیان نمودیم چوب ترموود در فرایند ساخت در معرض دمای بسیار زیادی قرار می گیرد که این نیز سبب می گردد این چوب مقاوم بوده و به سادگی دچار شکستگی نشود.

5.عایق صوتی و حرارتی

با نصب چوب ترمووود در محیط نیز می توان شاهد عایق کاری این چوب از نظر صدا و دما  بود.

6.نصب سریع چوب ترموود

این نوع چوب برخلاف سایر انواع چوب ها به راحتی در زمان مناسبی نصب می شود.ولیکن سایر انواع چوب جهت نصب نیازمند مدت زمانی طولانی هستند زیرا نیاز است با چهارچوب مربوطه برای نصب نیز هماهنگی لازم را به دست آورند.

دکور با چوب ترمو

7.عدم وابستگی به شرایط آب و هوایی خاص

چوب ترموود از جمله چوب هایی است که می تواند با آب و هوای مختلف سازگار باشد و به سبب این قابلیت خیلی زود و به راحتی دچار تغییر حالت نمی شود..در حالی که اگر به دیگر انواع چوب دقت کرده باشید به هنگام تغییر آب و هوا نیز تا حدودی نسبت به شکل اولیه خود دچار تغییر می شوند.

8.مقاوم در برابر خمیدگی

از جمله دلایلی که تفاوت بزرگی بین چوب ترمو با سایر چوب ها محسوب می گردد این است که ترموود در برابر خمیدگی یا تاب برداشتن نیز مقاوم می باشد.

دکور با چوب ترمو

9.ثبات داشتن

از مزیت های خوبی که چوب ترموود دارد ثبات داشتن می باشد که این نیز سبب گشته ساخت دکور با چوب ترمو طرفداران زیادی پیدا کند.

زمانی که با استفاده از چوب ترموود به ایجاد دکوراسیون داخلی جدیدی پرداخته می شود می توان از زیبایی بصری محیط لذت بسیاری بوده و مطمئن بود که چوب ترمو ثبات زیادی در حفظ طرح و رنگ خود دارد…این نیز سبب گشته در کنار مزیت بزرگ مقاوم بودن نیز چوب ترموود از طول عمر بالایی برخوردار باشد.

10.جذب نکردن آب

چوب ترموود آب را جذب نمی کند و به سبب این ویژگی پوسته پوسته نشده و دچار ترک خوردگی نمی شود.

11.ساخته شده از مواد طبیعی

در فرایند تولید چوب ترموود نیز از مواد شیمیایی استفاده نمی شود که این نیز از جمله دلایلی است که سبب می گردد میزان احتمال خرابی چوب ترمو در مقایسه با سایر چوب ها کاهش یابد…همچنین چوب ترموود قابل بازیافت و همچنین ساخت دوباره می باشد.

و..

به همین سبب تا به امروز افراد زیادی علاقمند به ساخت و ایجاد دکور با چوب ترمو هستند زیرا از کیفیت و ماندگاری این محصول اطمینان خاطر دارند.

دکور با چوب ترمو

ایده های چیدمان دکوراسیون داخلی با چوب ترمو

همانطور که بیان نمودیم بهره گیری از چوب ترمو برای برقراری دکوراسیون داخلی محیط بسیار زیبا و خاصی را فراهم می سازد و با توجه به وِیژگی های محبوبی که دارد و پیشتر به آن ها اشاره نمودیم نیز طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

چنانچه قصد داریم به برخی ایده ها جهت ایجاد دکور با چوب ترمو اشاره کنیم که می توانند در فرایند چیدمان دکوراسیون داخلی کمک کننده و مفید باشند.همچنین می توانید جهت کسب اطلاع از قیمت ترموود بر روی لینک کلیک نمایید.

1.درب و پنجره

زمانی که از درب یا پنجره چوبی از نوع ترمووود استفاده شود می توان زیبایی بسیاری را  در محیط خانه مشاهده نمود. علاوه بر زیبایی نیز از آنجا که ترموود در برابر رطوبت و..مقاومت بالایی دارد می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد خصوصا در شهرهایی که میزان بارندگی شدید می باشد.

2.مبلمان

به سبب مقاومت بالایی که چوب ترموود در برابر رطوبت و حمله آفات و حتی ایمنی پذیری و..دارد نیز می توان از این چوب در انواع مبلمان استفاده نمود.

همچنین از آنجا که ترموود دارای رنگ طبیعی زیبایی می باشد قابلیت سازگاری با سایر انواع رنگ در محیط را دارد.

3.سقف داخلی

اکثر افراد دوست دارند از پنل های ترموود نیز برای سقف داخلی خانه هایشان که از چوب ساخته شده اند استفاده کنند. چه بسا با قرارگیری چوب ترموود بر روی سقف نیز می توان از خروج سرما و گرمایی که در محیط وجود دارد به بیرون از فضای موجود جلوگیری نمود.

دکور با چوب ترمو

4.کاربرد در آشپزخانه

یکی از مهم ترین مسائلی که در هر آشپزخانه ای باید به آن توجه شود نیز وجود دیوارهایی است که نسبت به حرارت و گرما مقاوم می باشد و همچنین این موضوع مهم است که زمانی که ذرات روغن و مواد غذایی بر روی دیوار قرار می گیرند بتوان به راحتی دیوار را تمیز نمود.

دیوارهایی که از چوب ترموود به دست ساخت می رسند نیز این ویژگی ها را در خود دارند و به همین سبب می توان با خیالی راحت به بهره گیری از چوب ترمو پرداخت.

دکور با چوب ترمو

5.کفپوش ترموود

بهره گیری از ترموود نیز به عنوان کفپوش می تواند زیبایی خاصی را ایجاد کند همچنین به سبب مقاومت در برابر رطوبت و حتی خشکی نیز ایجاد دکور با چوب ترمو به عنوان کفپوش برای محیط هایی که رطوبت در آنجا زیاد می باشد بسیار مناسب تر است.

دکور با چوب ترمو

6.کاربرد ترمو در ساخت راه پله

اگر در طی فرایند ساخت ویلا یا خانه ای دوبلکس هستید می توانید برای ساخت پله ها در منزل از چوب ترموود استفاده کنید زیرا این چوب دارای مقاومت بسیار زیادی بوده و زیبایی فراوانی را در محیط برقرار می سازد.

دکور با چوب ترمو

7.فضای داخلی استخر و سونا

در فضایی که می توان استخر و سونا قرار داد نیز می توان از چوب ترموود استفاده نمود. همانطور که بیان نمودیم ترمو در برابر رطوبت مقاوم بوده و رسانایی گرمایی کمی دارد به همین سبب در صورتی که اگر در محیط استخر و سونا وجود داشته باشد نیز ترموود می تواند بخار و رطوبت زیادی که در محیط وجود دارد را تحمل کند.

همانطور که بیان شد می توان این چوب ها را به راحتی تمیز نمود و از آنجایی که بهداشت در محیط استخر بسیار مهم است می توان از این چوب ها به خوبی استفاده کرد.

دکور با چوب ترمو

8.ساخت وسایل چوبی

با بهره گیری از چوب ترموود می توان محصولات چوبی متعددی اعم از کتابخانه، پارتیشن و کابینت و..ساخت به همین سبب بهره گیری از این وسایل و ایجاد آرام بخش ترین دکور با چوب ترمو می تواند فضای بسیار دلنشین و لذت بخشی را فراهم سازد.

و..

به طور کل از چوب ترموود استفاده های زیادی برای دکوراسیون داخلی می شود که نیاز است پیش از ایجاد دکور با چوب ترمو نیز با کارشناسان مربوطه مشورت کرده و با در نظر داشتن سبک سلیقه و محیط مورد نظر و..به انتخاب بهترین نوع دکور با چوب ترموود پرداخت.

چرا که ممکن است برخی با بهره گیری از چوب ترمو به عنوان کفپوش محیط گرم تر و صمیمی تری را برقرار سازند و برخی از این چوب با توجه به سایر لوازم دکوری در محیط نیز از چوب ترموود در مبلمان و یا درب ها و..استفاده کنند.

بنابراین دکور با چوب ترمو را می توانید به سبب کاربردهای متعدد این چوب در محیط داخلی منزل یا محل کارتان به راحتی برقرار سازید.

چنانچه در صورتی که قصد تهیه چوب ترموود را دارید می توانید با کارشناسان چوبست تماس حاصل کرده یا از طریق سایت اقدام کنید زیرا در سایت میزان هزینه و قیمت چوب ترمو قرار داده شده است و می توانید با مشاهده انواع چوب های ترموود نیز در میزان قیمت های متعدد به تهیه ترمو بپردازید.

میزان هزینه ترموود چقدر است؟

می توانید بر روی لینکی که در مطالب ارائه شده قرار داده ایم کلیک کرده یا با کارشناسان چوبست تماس حاصل نمایید.

چگونه می توان چوب ترموود را به عنوان کفپوش نصب نمود؟

نصب ترموود نیازمند مهارت و تخصص می باشد به همین سبب توصیه می شود بهترین روش نصب را از سوی متخصصین جویا شوید.

نصب چوب ترموود تا چقدر زمان می برد؟

نصب ترموود راحت و آسان می باشد و به همین سبب زمان زیادی برای نصب صرف نمی شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *