مقالات, مقالات ترموود

بهترین رنگ برای چوب ترمو

Rate this post

بهترین رنگ برای چوب ترمو و معرفی انواع رنگ آن

همانطور که می دانید امروزه محصولات چوبی بخش اعظم زندگی ما را در بر گرفته اند و بدون شک این به علت زیبایی این محصولات در وهله اول و ویژگی های بسیار خوب آن ها در مرحله دوم است. در حقیقت چوب از هر نظری یکی از محصولات دکوراتیو بی نظیر برای ما محسوب می شود که می توانیم از آن ها استفاده کنیم که ترمووود نیز یکی از همان محصولات می باشد. اما بدون شک رنگ برای داشتن دکوراسیون هرچه زیباتر اهمیت زیادی دارد و از این رو این سوال مطرح می شود : بهترین رنگ برای چوب ترمو چیست ؟ 

ما قصد داریم تا در این مطلب این سوال را به طور کامل پاسخ دهیم و آن را در دو منظر مورد برسی قرار دهیم.

در نظر داشته باشید بسته به فروشگاه مورد نظر شماست که پروفیل های ترمووود را به صورت رنگ شده از پیش دریافت می کنید یا ورق ها را به صورت خام دریافت می کنید و نیاز به رنگ آمیزی دارید. در هر صورت این مطلب می توانید در انتخاب بهترین رنگ برای چوب ترمو در هر دو حالت برای شما مناسب باشد.

  1. اولا که در زمان خریداری رنگ بهترین رنگ برای چوب ترمو چیست ؟
  2. دوما اگر بخواهیم خود ترمووود را رنگ کنیم در این صورت بهترین نوع و برند رنگ برای رنگ آمیزی آن ها کدام است ؟

با ما در این صفحه همراه باشید و به هر دو سوال خود پاسخ دهید.

ترموود چیست و از چه چیزی ساخته شده است ؟

ابتدا باید بدانیم محصولی که در حال خریداری هستیم از چه جنسی است که ببینیم آیا قابلیت رنگ کردن دارد یا خیر. از این رو نیاز است که با محصول ترموود و جنس و کیفیت آن آشنا شوید.

ترموود چیست ؟ ترمووود یک محصول کاملا چوبی است که در ساخت از آن خرده های چوب علی الخصوص چوب کاج استفاده می شود. این چوب طی یک فرآیند کاملا گرمایشی در محیط کارخانه منسجم می شود و به صورت ورق های خام آماده شده و مورد استفاده در این صنعت قرار میگیرد. 

پس همانطور که مشخص شد چوب ترمو به علت چوب بودن کاملا قابلیت رنگ شدگی دارد و شما می توانید با بهترین رنگ برای چوب ترمو هم آن را در رنگ های مختلفی خریداری کنید و هم خود به رنگ کردن چوب خام آن بپردازید.

برای مشاهده انواع چوب های ترمو در برند های مختلف نیز می توانید بر روی این لینک کلیک کنید و به کسب اطلاعات لازم بپردازید : ترمووود

رنگ اصلی چوب ترمو چیست ؟

شاید برایتان جالب باشد که چوب ترمو که می خواهید آن را به رنگ های مختلفی خریداری کنید یا رنگ آمیزی کنید در حقیقت از چه رنگی برخوردار می باشد ؟ چوب ترمود همانطور که گفتیم عمدتا از چوب کاج ساخته می شود اما در نهایت این خود چوب سازنده این محصول است که در رنگ اصلی آن تاثیر دارد.

رنگ اصلی چوب ترمو یک رنگ کرم روشن و نخودی می باشد که کمی رنگ زرد در آن قابل مشاهده می شود.در حقیقت تنه درخت کاج و مغزی که از آن می بینید رنگ اصلی چوب ترمو نیز می باشد که می توانید البته در رنگ های بسیار متفاوتی آن را خریداری کنید. در آخر شما می توانید به کمک بهترین رنگ برای چوب ترمو این رنگ را تغییر دهید.

آیا چوب ترمو قابل رنگ کردن است ؟

همانطور که فوقا گفتیم بدون شک چوب ترمو قابل رنگ کردن است اما باید در نظر داشته باشید که اگر آماده آن را خریداری نمی کنید بهترین رنگ برای رنگ کردن چوب ترمو چیست و بهتر است از کدام محصولات استفاده کنیم. در ادامه این محصولات را به شما معرفی می کنیم. همچنین رنگ کردن چوب یک سری مراحل آماده سازی دارد که باید حتما آن را رعایت کنید. می توانید در ادامه قدم به قدم با رنگ آمیزی این محصولات به طور کامل آشنا شوید.

رنگ کردن چوب ترمو

در خصوص بهترین رنگ برای چوب ترمو از نظر طیف رنگ به طور کامل حرف زدیم و اکنون نوبت به بهترین نوع و جنس رنگ برای چوب می رسد که در این قسمت به طور کامل آن را نیز توضیح می دهیم و مورد برسی قرار می دهیم.

اهمیت رنگ کردن چوب ترمو

شما به دو علت باید چوب ترمو را حتما رنگ کنید :

  1. اول اینکه چوب خام ترمو شاید چندان زیبا نداشته باشد و البته جنس زمخت و سخت آن نیز برای شما مشکلاتی به بار می آورد.
  2. چوب ترمو در حالت عادی و بدون رنگ مقاومت کمتری دارد برای مثال در خصوص رطوبت ممکن است ضعیف عمل کند و یا حتی بیشتر در معرض خوردگی حشرات قرار بگیرد.

از این رو فراموش نکنید که حتما این محصول را رنگ کنید.

بهترین رنگ برای چوب ترمو

معرفی انواع رنگ های مخصوص چوب ترمووود

برای رنگ کردن چوب رنگ های مخصوصی وجود دارد که از انواع مختلفی که به طور کلی به دو نوع تقسیم می شود :

رنگ های روغنی یا بر پایه روغن :

این رنگ ها ضخامت زیادی روی چوب ایجاد می کنند و به علت روغنی بودن خود بسیار در محافظت از چوب تاثیر دارد. از این رو به طور کلی برای محصولاتی که در فضای خارجی و در محیط مرطوب مورد استفاده قرار میگیرد بهترین رنگ برای چوب ترمو محسوب می شود. از طرف دیگر این محصول تا عمق بیشتری از چوب نفوذ می کند و تنوع رنگی محدود تری دارد.

رنگ اب یا رنگ های پر پایه آب :

رنگ های اب به طور کلی تنوع بسیار بالایی دارند اما باید بدانید که این محصولات تاثیری در محافظت از چوب ندارند. اگر از این رنگ ها استفاده می کنید باید از لایه محافظتی نیز استفاده کنید که چوب شما آسیب نبیند و این می تواند هزینه های شما را تا حدود بالا ببرد.

بهترین برند های رنگ برای چوب ترمو :

بهترین رنگ برای چوب ترمو که شما می توانید در ایران برای رنگ کردن چوب استفاده کنید به این شرح می باشد :

  1. رنگ کلیز Kliz : رنگ روغنی آلمانی می باشد که از بهترین تولید کنندگان رنگ می باشد که محصولات آن در ایران نیز وجود دارد.
  2. رنگ رمرس : این رنگ نیز آلمانی می باشد و با وجود کیفیت خوب خود به خوبی در برابر رطوب و اشعه خورشید مقاومت دارد. خوب است بدانید که این رنگ در طرح اصلی چوب تاثیر ندارد و این بزرگترین مزیت آن است.
  3. رنگ مین وکس : این رنگ کانادایی قیمت بهتری دارد چرا که بر پایه آب می باشد و می توان از آن در محیط های مختلفی استفاده کرد. کار با این رنگ آسان تر است می تواند به سادگی با تجهیزات ابتدایی انجام داد.

بهترین رنگ برای چوب ترمو

مراحل رنگ آمیزی چوب ترمو

  1. رنگ بری : ابتدا باید رنگ های قدیمی چوب به طور کامل برداشته شود.
  2. صاف و تمیز کردن چوب : مطمئن شوید که سطح چوب کاملا از رنگ های قدیمی پاک شده است.
  3. استفاده از اشباع کننده : در این مرحله چوب را برای رنگ کردن آماده می کنید یعنی از پرایمر استفاده می کنید که رنگ ظاهری زیبا تر بگیرد و مقاومت بهتری داشته باشد.
  4. رنگ کردن چوب : رنگ مورد نظر خود را بر روی سطح چوب بزنید.
  5. استفاده از تاپ کوت : در آخر برای تثبیت رنگ و مقاوم کردن چوب از این محصول باید اسپری کنید.

انواع رنگ چوب ترمو

شما در زمان خریداری رنگ برای چوب ترمو با طیف های رنگی مختلفی رو به رو می شوید و بدون شک در ارائه محصولات ترمووود از نظر رنگی محدودیتی ندارید اما بر اساس مکان مورد نظر باید بهترین رنگ برای چوب ترمو را انتخاب کنید. طیف های رنگی که شما می توانید در زمان خریداری این محصول مشاهده کنید به این شرح می باشد :

  • فندقی
  • بلوطی
  • طیف های زرد چوبی
  • سفید و خاکستری
  • کرمی
  • نوک مدادی
  • قهوه ای سوخته
  • قهوه ای روشن
  • و…

البته که رنگ های فانتزی تر مانند قرمز و سبز نیز در بازار وجود دارد و شما می توانید از آن بهره مند شوید.

4

بهترین طیف رنگ چوب برای ترمو چیست ؟

در انتخاب رنگ و طیف رنگی مناسب باید در نظر بگیرید که چه رنگی می تواند بهترین رنگ برای چوب ترمو برای شما باشد. برای انتخاب این رنگ باید به مکانی که قصد استفاده از رنگ دارید را در نظر بگیرید. برای مثال برای مکان هایی مثل سونا خشک مرسوم است که از قهوه ای تیره استفاده شود اما استفاده از همین رنگ در محیط خانه می تواند فضای شما را بسیار کوچک تر نشان دهد. ما در ادامه سعی می کنید که به تفکیک مکان های مختلف را برای شما برسی کنیم.

چگونه بهترین رنگ برای چوب ترمو را پیدا کنیم ؟

بهترین رنگ برای چوب ترمو را با توجه به دو مورد انتخاب کنید :

  1. اگر می خواهید محیط دنج و گرم ایجاد کنید رنگ های تیره تر با طیف قرمز تر انتخاب کنید که البته در کوچک تر شدن محیط تاثیر دارد.
  2. اگر می خواهید محیط روشن تر به نظر برسد و باز تر شود باید رنگ های بلوطی انتخاب کنید و یا وارد طیف های خاکستری و سفید شوید.

در ادامه برای هر مکان سعی می کنیم که بهترین رنگ را نیز معرفی کنیم :

برای خانه

برای خانه بهتر است در نظر داشته باشید که استفاده کامل از رنگ های خاکستری و سفید می تواند فضا را روشن کند اما استفاده بیش از اندازه از رنگ های خنثی باعث بی روح شدن محیط می شود که برای محیط خانه به هیچ عنوان مناسب نیست. به همین علت اگر کفپوش خود را از این رنگ ها انتخاب می کنید از محصولات دکوراتیو با تم های گرم تر حتما استفاده کنید.

برای رستوران و کافه

بهترین رنگ برای چوب ترمو کافه رستوران بدون شک رنگ هایی می باشد که در آن طیف های قرمز قابل دیدن باشد. چرا ؟ به علت تاثیر زیادی که در اشتها مشتریان دارد و بدون شک غذا خوردن در محیط سرد می تواند تاثیرات نا مطلوبی داشته باشد پس در انتخاب این رنگ ها بسیار محتاط عمل کنید.

بهترین رنگ برای چوب ترمو

برای فروشگاه و مغازه

فروشگاه و مغازه باید تا حد امکان بزرگ و دلباز دیده شود به همین علت است که به شما پیشنهاد می کنیم از رنگ های روشن مانند کرمی یا بلوطی روشن استفاده کنید. همچنین برای دیواره ها نیز حتما از محصولی استفاده کنید که از گره های کمتری برخوردار باشد.

برای ویلا

در آخر ویلا محیطی است که در آن باید احساس آرامش کنید. به همین علت در این خصوص باید از رنگ های گرم استفاده کرد که محیطی دنج برای شما ایجاد کند و احساس خوبی در آن داشته باشید. معمولا رنگ هایی که بیش از هر رنگ دیگری به چوب نزدیک می باشد بهترین رنگ چوب ترمو در ویلا می باشد.

نتیجه گیری بهترین رنگ برای چوب ترمو

ما در این مطلب سعی کردیم تا بهترین رنگ برای چوب ترمو را از هر جهتی برسی کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

بهترین کشور تولید کننده رنگ های ترموود چیست ؟

کشور آلمان کشوریست که رنگ های با کیفیت در این زمینه تولید می کند.

انواع رنگ های مناسب برای رنگ کردن این محصولات چیست ؟

رنگ های آب و رنگ های روغنی برای رنگ کردن این محصولات به کار می رود.

کدام رنگ مقاومت بیشتری ایجاد می کند ؟

رنگ های روغنی برای محافظت مناسب تر می باشند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *