مقالات

طراحی ورودی رستوران

طراحی ورودی رستوران
4.2/5 - (10 امتیاز)

بهترین سبک طراحی ورودی رستوران چیست؟

افرادی که قصد دارند به تازگی رستورانی را تأسیس کنند نیز خوب است به ورودی رستوران توجه ویژه ای داشته باشند چرا که هر چه ورودی رستوران زیباتر و جذاب تر باشد بیشتر سبب جذب مشتریان می گردد.

به طور کل طراحی ورودی رستوران و طراحی داخلی آن بسیار مهم بوده و در طول زمان می تواند بر حفظ مشتریان نیز موثر باشد.

طراحی ورودی رستوران

منظور از طراحی ورودی رستوران چیست؟

بسیار مهم است که با توجه به سبک و نوع رستوران خود به طراحی داخلی و طراحی ورودی رستوران بپردازید چرا که شاهد تاثیر بسیاری بر افزایش جذب مشتریان نیز خواهید بود.

زمانی که تم کلی رستوران بر اساس سبک منوی غذا طراحی گردد می توان به خوبی فضای داخلی رستوران را طراحی نمود.
خوب است در طراحی ورودی رستوران شخصی سازی کرده و تنها از سبک طراحی رستوران های دیگر الگوبرداری نمود اما به مانند آن ها تمام طرح و نقش رستوران را طرح ریزی نکرد..

فرضا خوب است اگر به هنر یا داستان های تاریخی علاقه دارید و رستوران شما هم سنتی می باشد طراحی ورودی رستوران خود را به صورت سنتی و با هنر نیز تلفیق کنید.

خوب است که به علایق و سلیقه شخصی خود اهمیت زیادی دهید و طراحی ساده اما جذابی را پیاده سازید.

طراحی ورودی رستوران

چه عناصری در طراحی ورودی رستوران مهم است؟

اینکه چگونه دریابیم بهترین عناصر برای طراحی ورودی ساختمان رستوران چیست؟ شاید کار دشواری باشد اما با مشورت از تیمی تخصصی و کار بلد می توان بهترین عناصر را ارائه نمود.

بسیار مهم است که به تناژ رنگ و هارمونی طرح و نقش داخلی رستوران با رنگ دیوار و زمین و..توجه نمود.

آیا می خواهید دکوراسیون مدرنی داشته باشید یا سبک کلاسیک را دنبال کنید؟ بهتر است این مسأله را به خوبی حل کنید چرا که تاثیر بسیار زیادی بر سبک طراحی داشته و نیاز است بین طرح رستوران و منوی غذا هارمونی زیادی وجود داشته باشد.

فرضا اگر رو به روی رستوران شما یا حتی حیاط آن فضای نسبتا بزرگی قرار دارد که می توانید سرویس دهی را بیرون از فضای داخلی سوق دهید، می توانید در بخش ورودی حیاط به داخل ساختمان از کفپوش چوبی استفاده نموده و در کنار آن نیز از پرگولا و آلاچیق بهره گیرید و سرویس دهی مشتریان را در آن جا ادامه دهید.

چه بسا اینها تنها مثال ها و پیشنهاداتی هستند که می توان جهت جلب رضایت مشتریان نیز به کار برد و مهم است با توجه به نوع رستوران و فضای موجود و..به طراحی و قرارگیری عناصر مناسب پرداخت.

در راستای ارائه اطلاعات فراتر از طراحی ورودی رستوران، خوب است به برخی آیتم های مهم در طراحی رستوران اشاره کنیم.

طراحی ورودی رستوران

انتخاب اسم رستوران

مهم است که نام رستوران تداعی کننده سبک منوی غذایی رستوران باشد. نیاز است اسم بسیار جدید یا ناشناخته ای انتخاب شود اسمی که ساده و به یادماندنی باشد بسیار به اعتبار رستوران می افزاید.

منوی غذا

بسیار مهم است که علاوه بر زیبایی و در عین حال سادگی منو غذا، به آیتم ها و غذاها و همچنین چیدمان نوشتن غذاها توجه داشت.

بسیار مهم است که غذای منو با سبک طراحی رستوران در هماهنگی بوده و حتی سبک طراحی منوی غذا هم با حال و هوای رستوران نیز هارمونی داشته باشد.

طراحی ورودی رستوران

چیدمان و دکوراسیون رستوران

حائز اهمیت است که به نورپردازی، سبک چیدمان مبلمان و صندلی ها و..توجه نمود.با اینکه کیفیت غذا بسیار مهم می باشد ولیکن اهمیت چیدمان و دکوراسیون رستوران را نباید فراموش نمود.

سرویس دهی به مشتریان

نحوه سرویس دهی باید هماهنگ با سبک رستوران باشد. فرضا پوشش گارسون، نحوه پذیرایی از مشتری و..باید هماهنگ با سبک رستوران باشد.

طراحی ورودی رستوران

روش های جذاب طراحی ورودی رستوران

1.انحصاری بودن فضای ورودی

بسیار مهم است که بتوانید چشم انداز زیبایی را به هنگام ورود مشتری به رستوران برقرار سازید.

فرضا نام رستوران باید با فونت انحصاری رستوران با رنگ و طرح متناسب با سبک رستوران طراحی شده و در اندازه ای نوشته شود که بتواند از مسیری دور هم مورد توجه مشتریان قرار گیرد.

می توان با بهره گیری از انواع تزئینات به زیباتر کردن محل ورود مشتریان به رستوران پرداخت. فرضا استفاده از رنگ های شاد با توجه به منوی غذا، استفاده از دیوار سبز در صورت امکان و..

2.نورپردازی در جذب مشتریان چقدر تاثیر دارد؟

زمانی می توانیم نورپردازی در رستوران را مناسب بدانیم که نورپردازی ترکیبی از نور طبیعی و الکتریکی باشد.همچنین بهتر است از نورهای روشن استفاده نمود که می توانند اثر مثبتی بر روحیه مشتریان بگذارند.

انتخاب نوع لامپ و لوستر بسیار مهم بوده و تاثیربخشی بسیاری بر مشتریان خواهد گذاشت بنابراین توصیه میگردد از برقراری نورپردازی مناسب غافل نشوید.

فرضا می توان برای تاثیربخشی بیشتر به هنگام پذیرایی از مشتریان نیز از چراغ های رومیزی استفاده نمایید.

طراحی ورودی رستوران

3.سرویس چوب در رستوران

انتخاب سرویس چوب بسیار مهم است همچنین نحوه چیدمان، طرح و رنگ و..همگی بسیار مهم می باشند.

چه بسا اگر سبک رستوران شما سنتی می باشد می توانید از تخت ها یا میزهای بزرگ استفاده نمایید تا افراد بتوانند با جمعیت بالا در رستوران حضور یابند.

مهم است که حریم شخصی مشتریان حفظ گردد بنابراین به این اصل توجه کنید فرضا قرارگیری میزها در مسیر رفت و آمد مشتریان نبوده و برای ایشان مزاحمت ایجاد نکنند.

طراحی ورودی رستوران

4.اهمیت کفپوش رستوران

بسیار مهم است که کفپوش مناسبی برای رستوران انتخاب گردد فرضا کفپوشی نباشد که سبب انتشار صدا گردد و یا لغزنده باشد

رنگ کفپوش مهم است که در تناسب با تناژ رنگی طراحی داخلی رستوران باشد.

چه بسا فرضا می توان از کفپوش چوبی برای زیباتر ساختن فضای داخلی استفاده کرد که کافیست برای کسب اطلاع از قیمت کفپوش چوبی بر روی لینک کلیک نمود.

لذا از آنجا که کفپوش ساختمان رستوران مدام در حال تردد است باید از کفپوشی استفاده نمود که به راحتی تمیز شده و حتی مقاومت بالایی داشته باشد.

به همین سبب می توان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انتخاب بهترین کفپوش رستوران با چوبست تماس حاصل نمود.

چرا می گوییم خوب است که از کارشناسان چوبست مشاوره گرفت؟

چرا که هر اتفاق احتمالی در رستوران ها ممکن است پیش آید فرضا غذا بر کف زمین ریخته شود و..بنابراین باید از کفپوشی استفاده نمود که به راحتی تمیز شود و تمیز کردنش زمان بر نباشد.

طراحی ورودی رستوران

5.طراحی دیوار ورودی رستوران

با توجه به سبک رستوران نیز خوب است که به طراحی دیوارها پرداخت.

فرضا استفاده از تابلوی نقاشی، فرش دست بافت و..بسیار می تواند با توجه به سبک منوی غذا و رستوران تاثیر برانگیز باشد.

6.اهمیت طراحی سرویس بهداشتی

می دانیم که به احتمال زیاد اکثر مشتریان قبل و بعد از صرف غذا از سرویس بهداشتی استفاده می نمایند بنابراین مهم است که به طراحی سرویس بهداشتی و خصوصا تمیزی آن اهمیت زیادی داد..

چرا که می تواند بر ذهن مشتریان تاثیر گذاشته و رستوران شما را با توجه به میزان اهمیت به پاکیزگی سرویس بهداشتی و راحتی و آرامش خاطر مشتریان نیز رستوران مناسبی بدانند یا خیر.

7.توجه به سیستم تهویه

ممکن است گرما و بوی غذا که در آشپزخانه پیچیده است نیز در فضای رستوران هم خصوصا سالن غذاخوری تاثیر بگذارد.

بنابراین مهم است تمامی بخش های رستوران خصوصا آشپزخانه مجهز به سیستم تهویه مناسبی باشند.اهمیت به سیستم سرمایشی و گرمایشی را هم نباید از یاد برد.

8.اهمیت به طراحی آشپزخانه رستوران

اغلب مشتریان دوست دارند فضای آشپزخانه را دیده و نحوه عملکرد آشپز و کارکنان را مشاهده کنند تا از تمیزی و حرفه ای بودن ایشان در سرو غذا اطمینان حاصل نمایند..

بدین سبب برای جلب رضایت خاطر مشتری نیز می تواند از پنجره هایی شیشه ای برای آشپزخانه استفاده نمود که طراحی بازی هم دارد و برای مشتریان نیز قابل دید می باشد.

طراحی ورودی رستوران

9.اهمیت به عطر و بوی محیط

زمانی که فضای رستوران بوی خوبی بدهد فرضا بوی گل های متنوع، بسیار می تواند بر لذت بخشی مشتریان اثرگذار باشد.

چه بسا زمانی که رایحه های مطبوع و مطلوب نیز به خوبی می توانند بر افزایش اشتهای مشتریان تاثیرگذار باشند.

طراحی ورودی رستوران

10.موزیک

اگر قصد دارید از موزیک در فضای رستوران استفاده نمایید خوب است که با توجه به سبک رستوران به انتخاب موسیقی بپردازید.

فرضا اگر رستوران شما سنتی است می توانید از آهنگ های محلی استفاده نمایید.

توصیه می گردد میزان صدای موسیقی را بیش از حد نکرده و به جای استفاده از بلندگو از سیستم استریو مناسبی بهره گیرید..بدین سبب موسیقی با نوای کاملا ملایمی در هر نقطه از رستوران پخش می شود.

طراحی ورودی رستوران

طراحی ورودی رستوران را به چه کسی بسپاریم؟

تنها کافیست با کارشناسان چوبست تماس حاصل نمایید و با دریافت اطلاعات مورد نیاز خود بهترین طراحی ممکن را برای رستوران خود پیاده سازید.

طراحی ورودی رستوران به دقت و تخصص بالایی نیاز دارد و لازم است که توسط متخصصین حرفه ای در این زمینه به انجام برسد پس تعلل نکرده و با چوبست تماس گیرید.

بهتر است از چه نوع نورپردازی استفاده شود؟

خوب است که نورپردازی تلفیقی از نور طبیعی و الکتریکی باشد و چیدمان و دکوراسیون رستوران به شکلی باشد که نور به خوبی بر روی میزها و صندلی ها به خوبی بدون ایجاد مزاحمت برای مشتریان بنشیند فرضا می توان از شمع و چراغ های میزی هم استفاده نمود.

آیا می توان از کف پوش چوبی برای رستوران استفاده نمود؟

در صورت هماهنگی کفپوش چوبی با سبک و نوع رستوران بله..کافیست جهت کسب اطلاعات بیشتر با چوبست تماس حاصل گردد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *