مقالات

طراحی ورودی خانه ویلایی

09888776
4.8/5 - (12 امتیاز)

طراحی ورودی خانه ویلایی

بهترین طراحی ورودی خانه ویلایی

بسیار مهم است که طراحی ورودی خانه ویلایی بسیار با دقت و ظرافت بالایی انجام گیرد چرا که ورودی خانه ویلایی نیز به سبب آنکه در فضای بیرونی قرار دارد و در معرض دید است بسیار مهم است که به خوبی طراحی گردد‌ چرا که می تواند ذهنیت بسیار خوبی در ذهن افراد تداعی سازد.

بسیار مهم است که طراحی ورودی خانه ویلایی توسط متخصصین مجرب انجام گیرد تا فضای خاص و چشمگیری با توجه به نوع ویلا خلق گردد‌.

طراحی ورودی خانه ویلایی باید چگونه باشد؟

طراحی ورودی ویلا باید به نحوی باشد که علاوه بر زیباسازی فضا کاربرد خوبی داشته باشد تا بتوان از مکان موجود نیز به صورت بهینه و مفید استفاده نمود.

این نیز حائز اهمیت است که طراحی ورودی ویلا هم راستا با سایر قسمت های ویلا باشد تا هماهنگی بسیاری بین تمامی اجزای خانه ویلایی برقرار گردد.

در ادامه نیز قصد داریم به برخی روش ها جهت طراحی ورودی خانه ویلایی اشاره کنیم که می توانند بسیار مفید واقع گردند.

لذا برخی روش های طراحی ورودی ویلا عبارتند از:

  • برشی از حجم کلی خانه ویلا
  • پیش آمدگی در سقف ویلا
  • واضح ساختن مسیر ورودی
  • شکاف بخشی از نمای ویلا
  • پله های هدایت کننده
  • آبنما
  • نورپردازی
  • کف پوش مناسب و متفاوت
  • گودال آتش
  • و..

طراحی ورودی خانه ویلایی

1.برشی از حجم کلی خانه ویلا

یکی از روش های نوین برای طراحی ورودی ویلا نیز برش حجمی از کل فضای ویلا می باشد به نحوی که با ایجاد برس بخشی از حجم خانه ویلا حذف می گردد.

فرضا با ایجاد برش نیز می توان متوجه قسمت خالی شده که متمایز از سایر قسمت های خانه ویلا است، شد.

طراحی ورودی خانه ویلایی

2.پیش آمدگی در سقف ویلا

یکی از طراحی های خاص که طرفداران بسیاری را هم دارد، پیش آمدگی سقف خانه ویلایی می باشد.

بسیار مهم است که پیش آمدگی سقف نیز در راستا با طراحی کلی ویلا باشد تا بتوان فضای زیبا و منحصر به فردی نیز خلق گردد.

پیش آمدگی سقف برای کدام نوع ویلاها نتیجه خوبی دارد؟ زمانی که ساختمان ویلا نمایی مسطح دارد و حجم آن ساده بوده و بدون شکست می باشد می توان از این روش استفاده نمود.

این راه در اوقاتی که راهی برای جدا کردن بخش ورودی ویلا و طراحی منحصر به فرد و برجسته ساختنش وجود نداشته باشد بسیار کمک کننده می باشد.

طراحی ورودی خانه ویلایی

3.واضح ساختن مسیر ورودی

آیا تا به حال با ویلایی رو به رو شده اید که ساختمان ویلا در انتهای حیاط قرار داشته باشد؟ در این زمان خوب است که با برقراری راهی مخصوص نیز مسیر ورود به ساختمان اصلی نیز معین گردد.

باید بیان گردد که مسیر ورود به ویلا نیز باید با متریالی منحصر به فرد انجام گیرد فرضا می توان جهت برجسته ساختن آن سطح مسیر را با اختلاف کمی از سطح زمین در نظر داشت.

همچنین علاوه بر زیباسازی جهت راهنمایی بهتر جهت ورود به ویلا می توان از نورپردازی در مسیر ورود استفاده نمود.

طراحی ورودی خانه ویلایی

4.شکاف بخشی از نمای ویلا

یکی از بهترین روش ها جهت طراحی ورودی خانه ویلایی، برقراری شکاف در بخشی از نمای ساختمان ویلا می باشد.

بدین جهت نیاز است پیش از ایجاد شکاف، به فرم ورودی ویلا توجه داشته و نتیجه ایجاد شکاف در قسمتی از نمای ساختمان توسط متخصصین در نظر گرفته شوند تا بتوان فضای زیبایی را خلق نمود.

زمانی می توان به ایجاد شکاف پرداخت که ساختمان در دست اجرا باشد و زمانی که ویلا از پیش ساخته شده باشد نمی توان به ایجاد شکاف پرداخت چرا که سازه ساختمان نیز دچار اشکال می گردد.

در این روش از آن جهت که تنها بخش کوچکی از نمای ویلا شکافته و تو خالی می شود نیز برجستگی زیادی ندارد.

5.پله های هدایت کننده

یکی از راهکارهای خوب جهت طراحی ورودی ویلا نیز پلکان هدایت کننده می باشد چرا که وقتی شرایط بهره مندی از طراحی ها و عناصر بسیار قوی در ویلا وجود نداشته باشد می توان از پلکان استفاده نمود.

جهت زیباتر شدن و دیده شدن پلکان نیز خوب است که پله ها پهن باشند تا با یک نگاه نظر افراد را به خود جلب نماید.

پلکان هدایت کننده را می توان کمی جلوتر از درب ورودی خانه ویلایی نیز برقرار ساخت تا بتوان به راحتی به سمت ورودی ویلای اصلی قدم برداشت.

طراحی ورودی خانه ویلایی

6.آبنما

آبنما نیز یک عنصر کمکی خوب برای طراحی ورودی خانه ویلایی می باشد و خوب است که آن را در قسمتی تعبیه نمود که زیبایی بسیاری را برقرار نماید.

می توان آبنما را همچنین در کنار یا زیر فضای ورودی اجرایی کرد و با قرار دادن پله، سکو و..نیز به خوبی از آن عبور کرده و به ویلا وارد شد.

طراحی ورودی خانه ویلایی

7.نورپردازی

جهت زیباتر ساختن ورودی خانه ویلایی می توان از نورپردازی استفاده نمود.

زمانی که بتوان از روش هایی مثل برش حجم کلی ویلا، تو خالی ساختن و ایجاد شکاف و یا پیش آمدگی سقف در کنار نورپردازی استفاده نمود می توان زیبایی بسیاری را برقرار نمود.

بسیار مهم است که طرح نورپردازی از پیش تعیین شده باشد تا شاخص بوده و محیط را جذاب تر و زیباتر سازد.

طراحی ورودی خانه ویلایی

8.کف پوش مناسب و متفاوت

می توان با کف پوش های متفاوتی به زیباسازی فضای ورودی پرداخت.

فرضا خوب است که وقتی کف سازی ساختمان با سنگ ریزه است، جهت متفاوت ساختن فضا نیز از قلوه سنگ برای ورودی ساختمان استفاده نمود.

طراحی ورودی خانه ویلایی

9.گودال آتش

می توان در حیاط ویلایتان نیز گودال آتش قرار دهید چرا که در شب دمای محیط خصوصا در شمال نیز کاهش می یابد و می توان با وجود این گودال در سرما هم گرم بوده و نیاز به رفتن به داخل ویلا نباشد‌ و از محیط لذت برد.

چه بسا گودال آتش می تواند فضای بسیار دنجی را فراهم سازد خصوصا آن زمان که موسیقی هم پخش شده و در دل سرما کنار آتشدان نیز می توان از حضور در حیاط ویلایی که در دل طبیعتی زیبا است لذت برد.

و..

لذا ایده های بسیاری برای طراحی ورودی خانه ویلایی وجود دارد که با توجه به بنا و نوع ساخت و طراحی آن می توان از عناصر بسیار زیبایی برای طراحی ورودی استفاده نمود.

تنها کافیست طراحی ورودی ویلا را به متخصصین مربوطه که حرفه و مهارت زیادی در این امر دارند سپرد..

طراحی ورودی خانه ویلایی

در طراحی ورودی ویلا چه نکاتی حائز اهمیت است؟

بسیار مهم است که به هماهنگی عناصر با نمای کلی ساختمان توجه داشت و تا جای ممکن با عناصری ساده به زیباتر ساختن محیط پرداخت.

زمانی که متریال به کار رفته در عین حال ساده اما بسیار زیبا و آرامش بخش باشند می توان احساسات بسیار خوبی را تجربه نمود.

بنابراین بهتر است در طراحی ورودی ویلا متریال ها و عناصر ساده ای را انتخاب نمود که در طی زمان زیبایی و جذابیت خود را حفظ می نمایند..چرا که زیبایی محیط در عین حال ساده و جذاب بسیار متفاوت از طراحی های شلوغی است که در طی زمان از مد افتاده و جذابیت خاصی ایجاد نمی سازند.

چه بسا بیشتر از ظاهر نیز امنیت بسیار مهم می باشد بنابراین توصیه می گردد از عناصر و متریالی استفاده گردد که رعایت ایمنی را حفظ کرده و دارای استقامت و مقاومت بالایی باشند.

خصوصا در طراحی ورودی خانه ویلایی هایی که در شمال کشور هستند نیز با توجه به نزدیکی به ساحل، بارش باران و گرد و غبار و خصوصا امواج باد نیز مصالح به کار رفته برای ساخت و طراحی عناصر انتخابی نیز باید کاملا مطمئن و اصولی باشند.

طراحی ورودی خانه ویلایی

بهترین سبک طراحی ورودی ویلا چیست؟

باید توجه داشت که انتخاب سبک طراحی ویلا نیز بسیار وابسته به نمای کلی ساختمان، ابعاد و متراژ محیط و وسعت آن می باشد تا بتوان دریافت که بهترین سبک طراحی برای خانه ویلایی موجود نیز مدرن است یا کلاسیک.

بنابراین توصیه می گردد جهت تعیین بهترین سبک طراحی ورودی خانه ویلایی از کارشناسان مربوطه که تجربه بالایی در زمینه طراحی ورودی ویلا دارند کمک گرفت چرا که ایشان با در نظر داشتن نوع ساخت ویلا و ابعاد و متراژ حیاط و همچنین متریال و عناصر موجود در حیاط ویلا نیز بهترین نوع طراحی را پیاده می سازند.

طراحی ورودی خانه ویلایی

طراحی ورودی ویلا را به چه کسی بسپاریم؟

از آنجا که کارشناسان چوبست دارای تخصص بالایی در زمینه طراحی ورودی خانه ویلایی می باشند می توانند با توجه به فضای ویلا بهترین متریال را برای طراحی ویلا در نظر گیرند.

فرضا یکی از بهترین روش ها جهت زیباتر ساختن حیاط ویلا در چند قدمی ورودی آن نیز اجرایی ساختن برگولا و آلاچیق می باشد.

همچنین می توان با هزینه ای مناسب به نصب ترمووود در بخشی از حیاط ویلا پرداخت و ورودی ویلا را با استفاده از آن نیز منحصر به فرد ساخت..

چه بسا می توان جهت کسب ایده های بیشتر و اطلاع از میزان قیمت ترموود با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

طراحی ورودی خانه ویلایی

آیا نورپردازی برای ویلا حیاتی است؟

طبیعتا نورپردازی اصولی بسیار می تواند زیبایی ویلا را چندین برابر سازد چرا که علاوه بر روشن ساختن محیط نیز می تواند با توجه به سبک و طراحی ویلا محیطی لذت بخش و جذاب را تداعی سازد چرا که تاثیرگذار بیشتری بر افراد می گذارد.

چه نوع کفپوشی برای ویلا مناسب است؟

پیشنهاد می کنیم نوع کفپوش حیاط ویلا را به متخصصین طراحی ویلا بسپارید چرا که هارمونی بین کفپوش و طرح ساختمان ویلا بسیار مهم است و می تواند جذابیت ویلا را چندین برابر سازد.
با توجه به سبک طراحی ویلا فرضا مدرن و کلاسیک و..نوع کفپوش متفاوت می باشد و بهتر است جهت کسب اطلاعات تخصصی با شماره درج شده تماس حاصل گردد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *